Hacker de Siret

A spart conturile unor clienți Orange și și-a încărcat telefoanele cu 600 de euro



Un tânăr din orașul Siret a fost săltat ieri de ofițeri din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate (BCCO) Suceava, fiind acuzat că a spart mai multe conturi Webcare ale unor clienți Orange și și-a încărcat credit pentru cartele telefonice pe banii acestora.
Măgăriile au fost comise în cursul acestui an, timp în care, respectivul tânăr, Andrei Ciobanu (22 de ani) a reușit să-și încarce fraudulos cartelele cu 600 de euro, accesând ilegal conturi Webcare, folosite de clienții companiei de telefonie mobilă pentru a-și administra conturile direct de pe internet.
Tânărul ar fi făcut cu siguranță și alte victime, însă ofițerii BCCO i-au adus ieri dimineață „factura” acasă tânărului, bătându-i la ușă cu mandat de percheziție. Andrei Ciobanu a fost dus la Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Combatere a Criminalității Organizate și Terorism (DIICOT) Suceava, iar un procuror din cadrul acestei structuri l-a audiat, ieri, mai multe ore. Din informațiile noastre, tânărul și-ar fi recunoscut fapta.
Ciobanu a mărturisit că a învățat cum să facă tot de pe internet, de la alți hackeri. A reușit să facă rost de parola și numele de utilizator ale mai multor clienți Orange, a intrat în conturile acestora și a încărcat cu diferite sume credit pe cartelele sale pre-pay.
Păgubiții au primit mesaje de genul „încărcarea cartelei pre-pay a fost efectuată cu succes, ați încărcat cu x euro” și ulterior și-au dat seama că au fost înșelați.
Surse din cadrul BCCO Suceava ne-au mărturisit că la nivelul acestei structuri mai sunt și alte dosare cu infracțiuni similare, iar în țară, numărul păgubiților e de ordinul sutelor.
Hackerii au recurs chiar la copierea datelor de identificare ale unor companii de telefonie, clonând numerele de centrală.
În urmă cu câțiva ani, indivizii cu astfel de preocupări au copiat pagina web a unei companii de profil și au trimis sms-uri clienților să intre pe adresa respectivă (foarte asemănătoare cu cea reală) pentru a primi un bonus.
O altă metodă folosită recent este cea prin care hackeri îi sună pe clienții companiilor și le spun că au de achitat facturi de câteva sute de euro de exemplu, pentru convorbiri internaționale.
Când persoana apelată susține că nu a făcut acele apeluri, apelantul îi spune că-i va anula factura și, pentru a nu-i da nimic de bănuit, îi trimite ulterior un sms, chipurile de la centrală, prin care îi cere mai multe date, cu care escrocul îi deschide păgubitului un cont Webcare. Nu durează mult și clientul care a „mușcat” momeala primește un sms că tocmai a încărcat o cartelă pre-pay, deși în realitate nici nu a pus mâna pe telefon.