– Primăria Suceava a pus gând rău firmelor și birourilor care ocupă abuziv domeniul public cu panouri publicitare inestetice, pentru care nu plătesc nici o taxă
Primăria Suceava a demarat o acțiune de verificare a firmelor, birourilor notariale sau de traduceri, a magazinelor GSM, precum și a băncilor care au amplasat panouri publicitare din carton pe domeniul public, fără a avea o autorizație din partea municipalității. Inspectorii din Primărie au avut în vedere în primul rând zona centrală a orașului, unde accesul pietonilor pe trotuare este îngreunat de panouri inestetice, amplasate ilegal. Aceștia au identificat sute de astfel de panouri în numai câteva ore, pe doar câteva străzi din oraș, și au dispus ridicarea acestora de către proprietari. În momentul controlului, proprietarii au susținut că aceste materiale publicitare nu sunt amplasate ilegal, de vreme ce plătesc o taxă pentru publicitate. Potrivit șefului Disciplinei în construcții, Dorina Teodorescu, taxa pentru publicitate nu trebuie confundată cu taxa pentru folosința locului public, pe care nici unul dintre cei verificați nu o plătește municipalității. Proprietarii firmelor și administratorii societăților verificate nu vor mai putea amplasa aceste panouri pe domeniul public decât după ce vor depune o cerere pentru obținerea autorizației de la Primărie.
Amplasarea panourilor pe trotuarele din municipiu nu se va mai face haotic, ci prin respectarea unor reguli privind dimensiunea, distanțele și locul vizat. Viceprimarul Angela Zarojanu a precizat că Primăria Suceava are în vedere stabilirea unui model unitar de panou publicitar pentru care firmele ar putea să plătească.
„Dorim să găsim o modalitate prin Consiliul Local pentru a clarifica situația acestor panouri publicitare. În același timp, vom verifica totemele publicitare amplasate în Suceava, mai exact dacă au autorizație de construcție și aprobarea Consiliului Local. Ne deranjează aceste cartoane care nu au un aspect estetic și care deranjează trecătorii”, a explicat viceprimarul Zarojanu.
Primăria va intensifica, în perioada următoare, aceste acțiuni de verificare, care vor înlătura haosul de pe trotuare și aspectul inestetic creat de publicitatea făcută dezorganizat.





