Feedback de la pacienți

În trei zile de monitorizare a șpăgii la Spitalul de Urgență Suceava, datele arată că din 587 de pacienți, 10% au dat șpagă la medici și 5% la asistente



„Ursuleț” pentru evaluarea mitei
„Ursuleț” pentru evaluarea mitei

Toate cele 24 de secții ale Spitalului de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava au fost dotate, de la 1 aprilie a.c., cu dispozitive ExpressPod, așa-numiții „ursuleți”, destinate evaluării gradului de satisfacție a pacienților față de serviciile medicale și de îngrijire primite. Managerul spitalului, Vasile Rîmbu, a declarat, ieri, în conferință de presă, că în trei zile de monitorizare pentru întrebarea „Ați recompensat un cadru medical prin diferite mijloace pentru a beneficia de mai multă atenție?”, din 587 de răspunsuri înregistrate, 79% au fost că nu. Zece la sută dintre răspunsuri au fost că pacienții au oferit „atenții” medicilor, 5% – asistenților medicali, 3% – infirmierilor, îngrijitorilor, brancardierilor și 3% au „recompensat” alte categorii de personal.
Managerul Vasile Rîmbu a subliniat că secțiile în care s-au înregistrat răspunsuri pozitive la mită sunt în analiză administrativă și vor fi avertizate. Dacă situația persistă se vor lua măsurile prevăzute de lege. „Avem datele pe fiecare secție în parte și sunt în analiză. Sunt secții cu zero nemulțumiri, sunt secții în care cifrele nu sunt convenabile și vom lua măsuri”, a spus managerul.
„Ursuleții” sunt amplasați în secții la loc vizibil, în zona de acțiune a camerelor de luat vederi, care transmit imagini non-stop pe monitoarele amplasate în biroul managerului Vasile Rîmbu, al directorului medical, Mircea Macovei, și al directorului medical, Doina Chirap.
Utilizați corect, „ursuleții” permit evaluarea satisfacției pacienților în timp real
„Ursuleții” sunt ușor de folosit și, dacă sunt utilizați cu onestitate de pacienți, permit colectarea în timp real a informațiilor despre satisfacția acestora față de standardul spitalului. În cazul în care mai mult de 30% dintre răspunsuri sunt negative, sistemul emite automat alertă printr-un e-mail de avertizare transmis la Sistemul de Management al Calității Serviciilor Medicale și la directorul de îngrijiri. De asemenea, în fiecare dimineață emite rapoarte pe subiectele asupra cărora au fost chestionați pacienții – curățenie, atitudinea medicilor/ asistenților/ infirmierilor, calitatea mâncării, calitatea serviciilor medicale, calitatea îngrijirilor, mită, dacă intenționează să mai apeleze la serviciile spitalului etc. Întrebările sunt afișate și se schimbă periodic.
Vasile Rîmbu a spus că vor fi aduși încă doi „ursuleți”, pentru Unitatea de Primiri Urgențe și pentru Ambulatoriu.
Dispozitivele ExpressPod sunt fie cu fețe zâmbitoare, fie cu litere. Tot ce au de făcut pacienții este să apese pe tasta cu fața zâmbitoare sau litera corespunzătoare gradului lor de satisfacție.
Managerul a mai spus că spre deosebire de chestionarele standard pentru evaluarea gradului de satisfacție, la completarea cărora pacienții ar putea să fie tentați să „uite” lucrurile negative cu care s-au confruntat în spital, folosirea „ursuleților” este mult mai simplă. „Pacientul nu este văzut sau auzit de nimeni, poate să fie foarte sincer. Ne interesează să cunoaștem în timp real nemulțumirile pacienților noștri și să găsim rapid soluții la problemele apărute”, a declarat managerul Vasile Rîmbu. El a mai spus că după introducerea standardului antișpagă, a sistemului de supraveghere video și a pontajului electronic, „rezultatele sunt vizibile” și gradul de satisfacție a pacienților a crescut.
Dispozitivele au fost aduse la spital de firma URS Certificări, de unde și numele de „ursuleț”. Chiria anuală este de 4.000 lei/„ursuleț”.




Recomandări

Secția de oncologie a Spitalului Clinic Județean Suceava dispune de echipamente esențiale pentru diagnosticul, tratamentul și monitorizarea pacienților

Secția de oncologie a Spitalului Clinic Județean Suceava dispune de echipamente esențiale pentru diagnosticul, tratamentul și monitorizarea pacienților
Secția de oncologie a Spitalului Clinic Județean Suceava dispune de echipamente esențiale pentru diagnosticul, tratamentul și monitorizarea pacienților

Percepția unora dintre pacienții internați la Spitalul Clinic din Suceava: cu șpagă ar fi beneficiat de mai multă atenție din partea cadrelor medicale

Percepția unora dintre pacienții internați la Spitalul Clinic din Suceava: cu șpagă ar fi beneficiat de mai multă atenție din partea cadrelor medicale

Din cauza lipsei de medici, spitalul din Suceava a ajuns să trimită pacienți la Botoșani. UPU, ORL și Cardiologia, în prag de colaps

Din cauza lipsei de medici, spitalul din Suceava a ajuns să trimită pacienți la Botoșani. UPU, ORL și Cardiologia, în prag de colaps

Din cauza lipsei de medici, spitalul din Suceava a ajuns să trimită pacienți la Botoșani.
Din cauza lipsei de medici, spitalul din Suceava a ajuns să trimită pacienți la Botoșani.