Peste 120 de administratori de firme de transport mărfuri din județul Suceava vor participa, la mijlocul acestei săptămâni, la un amplu protest care va avea loc la Bruxelles, în Belgia, față de prevederile Pachetului de Mobilitate, care reglementează activitatea pe viitor a celor care activează în acest domeniu. Președintele Asociației Transportatorilor de Mărfuri „Bucovina” și prim-vicepreședinte la nivel național al Federației Operatorilor Români de Transport, Alin Crețu, a declarat că protestul va avea loc joi, 10 ianuarie, în fața Parlamentului European. Alin Crețu a precizat că alături de transportatorii suceveni, la protestul de la Bruxelles vor participa și administratori de firme din acest domeniu din județele învecinate.
El a precizat că pe 10 ianuarie, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1. „FORT s-a opus cu vehemență Pachetului de Mobilitate și a făcut numeroase sesizări și petiții miniștrilor Transporturilor ai României din ultimii doi ani, cât și Comisiei Europene și Parlamentului European cu privire la repercusiunile pe care le aduc aceste modificări asupra transportatorilor români”, a sus Alin Crețu.
El a mai declarat că, în forma lui actuală, acest pachet va dezavantaja clar transportatorii români. „Pachetul va lovi dur în interesele transportatorilor români – pur și simplu unele companii sunt condamnate la faliment. În avangarda acestui pachet, pe data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniștrilor de Transport din statele membre ale Uniunii Europene a adoptat o poziție comună privind reforma sectorului transporturilor rutiere. 19 țări au votat «pentru», opt țări au votat «împotrivă», iar o țară s-a abținut, România, prin votul ministrului Lucian Șova. Spre stupoarea și uimirea noastră, a membrilor Asociației, a tuturor organizațiilor patronale din România, domnul Șova alege să lovească direct, fără nici cea mai mică ezitare, fără nici un dubiu, în interesele companiilor de transport românești”, a declarat Alin Crețu. El a explicat că în actuala formă, pachetul de mobilitate înseamnă, printre altele, o birocrație lărgită și sufocantă, deși la nivel declarativ se susține contrariul, creșterea deloc neglijabilă a costurilor de transport marfă, pe tot teritoriul UE, alterarea puternică a concurenței în interiorul Uniunii, „cărăușii vestici fiind clar avantajați”, dar și decimarea principiului „liberei circulații” în interiorul Uniunii Europene.