Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 21 sep 2016 - Anul XXI, nr. 221 (6334)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   3 imagini |   ø fişiere video

Fascinaţia zborului

Prima suceveancă pilot de linie este Minola Platon, din Câmpulung Moldovenesc

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Prima suceveancă pilot de linie este Minola Platon, o tânără de 31 de ani, din Câmpulung Moldovenesc, care zboară ca First Officer la manşa unui avion ATR pentru compania TAROM. Cu o capacitate de 68 de pasageri şi patru membri de echipaj, avionul ATR pilotat de Minola zboară pe rute internaţionale şi interne, inclusiv Bucureşti - Suceava. Prima ei cursă cu pasageri la bord a avut loc în ziua de 1 mai 2014 şi de atunci a acumulat aproximativ 1.400 de ore de zbor. ”N-o să uit niciodată emoţiile şi bucuria visului împlinit. Cred că a fost una dintre cele mai frumoase zile din viaţa mea”, ne-a declarat Minola Platon. Pasiunea pentru zbor şi-a descoperit-o după ce a absolvit cursurile facultăţilor de economie şi drept şi a fost angajată ca însoţitoare de bord în cadrul companiei TAROM. ”Atunci pentru mine viaţa a luat o întorsătură neaşteptată şi extraordinară. În acel moment am realizat cât de mult îmi doresc să zbor şi că nu voi găsi vreodată o meserie mai potrivită pentru mine. Prin urmare, m-am înscris la cursurile Academiei Române de Aviaţie sperând din tot sufletul să reuşesc să-mi împlinesc visul. Au urmat trei ani de muncă istovitoare, mai ales că mi-am păstrat şi serviciul şi a fost destul de greu să le fac în paralel, însă a meritat din plin”, ne-a povestit Minola.

Decizia ei a produs surpriză maximă în familie. ”A fost o mare bombă, mai ales că noi suntem foarte tereştri. Am avut emoţii tot timpul cât a fost la şcoala de aviaţie. Când o vedeam în avionaşul ăla îmi stătea inima. Acum nu-mi mai este atât de teamă. Mi-a pus pe telefon un program, Flightradar, şi stau pe telefon până când avionul ei aterizează”, ne-a spus mama Minolei, dr. Leila Platon, inspector DSP la Câmpulung Moldovenesc.

 

”Nimic nu se compară cu senzaţia de libertate şi linişte pe care o ai când eşti aproape de cer”

Dr. Platon afirmă că se bucură de faptul că unicul ei copil are o muncă frumoasă, pe care o face cu pasiune. Cu pasiune şi responsabilitate, completează fiica ei: ”Răspunderea este uriaşă, dar satisfacţiile sunt pe măsură. Și eu, şi colegii mei, încercăm să facem din fiecare zbor o experienţă frumoasă pentru toată lumea, însă suntem pregătiţi să facem faţă şi la orice situaţie neprevăzută. Îmi place la nebunie ceea ce fac, este un job extraordinar în care vezi numai imagini superbe şi nimic nu se compară cu senzaţia de libertate şi linişte pe care o ai când eşti aproape de cer. Zborul mi-a dat un scop în viaţă şi pot să afirm că abia la manşă mă simt un om împlinit pe deplin”.

O întreb pe Minola cum reacţionează pasagerii când constată că avionul în care s-au urcat urmează să fie pilotat de o fată. Râde şi ne spune că uneori se întâmplă ca tot echipajul de la bordul aeronavei, inclusiv comandantul şi însoţitorii de zbor, să fie format exclusiv din femei, echipajele fiind alese aleator, în fiecare zi în altă componenţă şi pe altă rută: ”Uneori zbor şi cu câte o colegă, bineînţeles, ceea ce face ca împreună cu cabin crew să fim un echipaj numai de fete. Unii pasageri sunt puţin neîncrezători la început, dar la final ne privesc cu admiraţie şi primim cuvinte de laudă”.

A fi pilot presupune pregătire constantă şi susţinută. De două ori pe an, compania TAROM îşi trimite oamenii la simulatoare de zbor, unde sunt antrenaţi pentru toate situaţiile care ar putea apărea, după care sunt evaluaţi teoretic şi practic.

 

La 94 de ani după ce prima româncă a obţinut brevet de pilot, Simona Maierean s-a ridicat cu un avion de luptă la peste 10.000 de metri

Minola Platon nu este singura suceveancă aviator. În data de 13 martie 2009, Simona Maierean, originară din comuna Comăneşti, a devenit la 24 de ani prima femeie pilot de supersonic din România. Primul său zbor a fost pe un avion de luptă, un MIG 21 Lancer. S-a înălţat la peste 10.000 de m şi zborul a durat o oră. După aproape 50 de ore pe MIG 21 Lancer, Simona a trecut pe alt tip de aeronavă militară, avionul de transport Spartan.

Istoria aviatorilor femei în România a început în 1915, cu Elena Caragiani, într-o perioadă când acest domeniu aparţinea exclusiv bărbaţilor. Elena Caragiani a obţinut brevetul la Paris, pentru că autorităţile din România i-au refuzat cererea. A fost prima femeie care a realizat reportaje aeriene şi tot ea a pus bazele aviaţiei sanitare din România. Fiica unui medic din Tecuci, Elena Caragiani şi-a obţinut licenţa în ştiinţe juridice, după care a plecat în Franţa şi s-a înscris la Şcoala Civilă de Aviaţie din Mourmelon le Grand. A urmat cursurile, a susţinut toate examenele şi în data de 22 ianuarie 1915, la vârsta de 27 de ani, a primit Brevetul Internaţional de Pilot Aviator cu nr. 1591, devenind al 11-lea pilot femeie din lume. În timpul Primului Război Mondial a transportat cu avionul materiale sanitare şi medicamente şi a participat la evacuarea răniţilor. Acesta a fost primul pas spre înfiinţarea aviaţiei sanitare din România. A lucrat ca infirmieră de Crucea Roşie, iar după război a lucrat ca jurnalist la Paris, devenind celebră pentru reportajele făcute din avion.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Prima suceveancă pilot de linie este Minola Platon, din Câmpulung Moldovenesc.
 Vizualizări articol: 21687 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.75/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.8 din 16 voturi
Prima suceveancă pilot de linie este Minola Platon, din Câmpulung Moldovenesc4.8516

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei