Deputatul PNL de Suceava Ion Balan vrea să știe ce măsuri urgente vor fi luate pentru creșterea siguranței rutiere pe anumite porțiuni din drumul național 17, care leagă Suceava de Vatra Dornei, el făcând referire în mod deosebit la „curba morții”, zonă aflată pe raza localității Șcheia, unde într-un timp relativ scurt au avut loc nu mai puțin de patru accidente soldate cu morți. În acest sens, Balan a adresat întrebări ministrului Transporturilor, Dan Marian Costescu, și directorului general interimar al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor, la care așteaptă răspuns în scris. Parlamentarul liberal a criticat CNADNR pentru lipsa de reacție, arătând că măsurile se lasă așteptate, deși în opinia sa nu implică eforturi financiare considerabile.
„Deși România continuă să se afle în fruntea clasamentelor privind victimele înregistrate pe drumurile publice naționale, unele acțiuni ale admnistratorilor drumurilor care nu implică eforturi financiare deloc considerabile ar putea preîntâmpina producerea unor accidente soldate cu victime sau chiar și cu decese. Este și cazul drumului național 17, care face legătura între localitățile Suceava și Gura Humorului, unde în zona localității Șcheia, într-o curbă periculoasă, s-au produs într-un timp relativ scurt nu mai puțin de patru accidente rutiere soldate cu decese. În ciuda constatărilor lucrătorilor Poliției Rutiere, potrivit cărora curba se află la capătul unui segment de drum pe care se rulează de obicei cu viteze ridicate, administratorul drumului nu a întreprins nici până azi noi măsuri care să conducă la creșterea siguranței pe drumurile publice. După cum foarte bine cunoașteți, simpla amplasare a unui indicator de atenționare sau a unui marcaj suplimentar nu va limita riscul producerii de noi accidente cu victime umane. Pe cale de consecință, vă rog să-mi comunicați, domnule ministru, domnule director general, ce măsuri de urgență doriți să implementați pe DN 17 pentru creșterea siguranței rutiere pe acest drum, știindu-se că fiecare zi de întârziere înseamnă un risc suplimentar asumat cu privire la producerea unor noi evenimente rutiere nedorite”, spune Balan în intervenția să către ministrul Transporturilor și către șeful CNADNR.