Întâlnire

Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”



Întâlnirea a avut loc la finele săptămânii trecute
Întâlnirea a avut loc la finele săptămânii trecute

În sala de conferințe de la Iulius Mall Suceava a avut loc vineri, 25 martie, Cercul pedagogic al responsabililor comisiei de prevenire a violenței din școlile sucevene, desfășurat sub titlul „Conflict. Mediere. Comunicare”.
Evenimentul organizat de Inspectoratul Școlar Județean Suceava, în colaborare cu Colegiul Tehnic „Al.I. Cuza” Suceava, s-a bucurat de prezența a peste 180 de profesori și a celor mai importanți parteneri ai mediului educațional în problematica prevenirii violenței – Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog – CPECA (psiholog Elena Motoveleț), Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane (subcomisar Liliana Orza) și Centru Județean de Resurse și Asistență Educațională (psiholog Daniela Vîrvara și Elena Bujoreanu). În cuvântul său, inspectorul școlar general Gheorghe Lazăr a subliniat rolul școlii în educația tinerilor și în prevenirea violenței, nu doar în mediul educațional, ci și în societate.
Insp. școlar pentru educație permanentă Tatiana Vîntur a prezentat situația cazurilor de violență din semestrul I al anului școlar în curs, evidențiind reducerea numărului acestora și ca urmare a campaniei RESPECT, derulată în școlile sucevene ca parte a proiectului Grundtvig – „Medierea conflictelor pentru optimizarea comunicării în mediul educațional social și cultural”. În același context au fost prezentate exemple de bună practică din școlile sucevene – Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Putna (coordonator de proiect Aurica Chidoveț), Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară Suceava (Monica Lepcaliuc), Școala Gimnazială Nr. 1 Gura Humorului (Eugenia Rusu), Școala Gimnazială „D. Gusti” Fundu Moldovei (Florentin Lehaci), Școala Gimnazială Oniceni (Miruna Oprea) și din școala organizatoare, Colegiul Tehnic „Al.I. Cuza” (Monica Huțu). În noul număr al revistei „Barometrul reușitei școlare. Medierea conflictelor”, participanții au găsit exemple de exerciții metodice, necesare desfășurării unor astfel de activități în școală.


Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Conferința privind prevenirea violenței în școli „Conflict. Mediere. Comunicare”
Întâlnirea a avut loc la finele săptămânii trecute
Întâlnirea a avut loc la finele săptămânii trecute


Recomandări

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu

Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu
Prof. Isabel Vintilă face parte din grupul de lucru care pregătește noile programe școlare la Limba și literatura română pentru liceu

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională
Peste 400 de elevi din mediul rural au beneficiat de testare vocațională, de ateliere de autocunoaștere și de sesiuni de orientare profesională

Guvernul îi trimite pe directorii de școli 14 ore/ săptămână la catedră. „Cineva, acolo sus, crede că avem prea mult timp liber!”