Hotărârea Consiliului Local Câmpulung Moldovenesc privind comasarea singurelor grădinițe cu personalitate juridică din oraș cu alte unități școlare a generat o serie de nemulțumiri în rândul directorilor, părinților și cadrelor didactice din învățământul preșcolar.
Consiliul Local a decis ca grădinițele „Căsuța Piticilor” și „Floare de Colț” să fie „înghițite” de Liceul Tehnologic Câmpulung Moldovenesc și Școala Gimnazială „George Voevidca”, grădinițele urmând să-și piardă personalitatea juridică.
Executivul vrea să reducă din costuri, iar soluția pe care autoritățile locale au găsit-o o reprezintă comasarea, prin absorbție. Însă directorii celor două grădinițe, cadrele didactice și părinții nu susțin punctul de vedere al Consiliului Local și acuză primăria de interese ascunse.
Mai mult, tabăra împotriva comasării susține că școala gimnazială și liceul sunt în „moarte clinică” din cauza scăderii numărului de elevi, iar grădinițele ar fi colacul de salvare al celor două unități.
„Sub pretextul reorganizării rețelei școlare și al reducerilor fondurilor de salarii, primarul municipiului Câmpulung Moldovenesc și Consiliul Local au emis în data de 25.06.2015 o Hotărâre de Consiliu Local prin care toate grădinițele din Câmpulung Moldovenesc vor fi desființate, fiind lăsatefără personalitate juridică. Hotărârea prevede arondarea Grădiniței cu Program Prelungit «Căsuța Piticilor» la Liceul Tehnologic Câmpulung Moldovenesc și a Grădiniței cu Program Normal «Floare de Colț» la Școala Gimnazială «George Voevidca»”, se arată într-o petiție online inițiată pentru a stopa comasarea.
Măsură care nu avantajează financiar grădinițele
Pe lângă petiție, părinții de la cele două grădinițe au semnat memorii, iar conducerile celor două unități au intervenit la Prefectura Suceava.
Florica Flutur, directoarea Grădiniței „Căsuța Piticilor”, a explicat că „măsura nu poate fi una benefică dat fiind faptul că specificul activității noastre e unul cu totul diferit față de al liceului. Totodată, sunt în pericol o serie de posturi din rândul personalului auxiliar. Noi putem să ne gestionăm singuri resursele și întrunim toate condițiile legale pentru a funcționa cu personalitate juridică. Nu ne-ar avantaja din punct de vedere financiar această fuzionare. Prin unificarea conturilor, finanțele vor fi gestionate de cei de la liceu. Deficit financiar avem și noi, și liceul, iar dacă se lipesc două unități cu deficit cu siguranță nu se va rezolva situația”.
Totodată, Petronela Năstase, directoarea celeilalte grădinițe, susține cele spuse de Florica Flutur, propunând ca o eventuală comasare să se facă pe niveluri de învățământ, astfel ca cele două grădinițe să fuzioneze între ele.
Aceasta mai explică faptul că soluția este comasarea liceului cu gimnaziul, deoarece activitatea specifică acestora este asemănătoare, realizează un proces de predare și notare a elevilor, organizează examene naționale, de admitere, de bacalaureat și pot realiza completarea și reîntregirea normelor didactice, deoarece un profesor de liceu poate preda la o școală gimnazială și invers.
De partea cealaltă, liderul sindical Traian Pădureț, de la Uniunea Județeană a Sindicatelor „Pro Educația”, subliniază că măsura de comasare a unităților școlare pentru o mai bună gestionare a fondurilor de salarii nu este potrivită deoarece „nu poți amesteca copii de grădiniță cu elevi de liceu, iar un profesor de grădiniță nu poate preda la o clasă de liceu și invers”.
Pădureț amenință cu instanța în cazul în care nu se vor anula cele două documente care atestă comasarea instituțiilor de învățământ.
Lăcrămioara Băcanu, directoarea Școlii „George Voevidca” Câmpulung, cea care ar urma să-și păstreze funcția în urma fuzionării, spune că mai devreme sau mai târziu se va ajunge la comasarea unităților școlare, tendința fiind de scădere a numărului de școli cu personalitate juridică.
„Preșcolarii nu vor învăța printre elevi de liceu, ci într-un corp de clădire separat, iar profesorii de liceu nu vor fi la catedra grădiniței. Fiecare va ocupa un post conform cu pregătirea de specialitate. În petiția inițiată sunt aberații, ar fi bine să mai citească Legea Educației”, spune Băcanu.