Seat poate accentua spiritul sportiv prin simpla pronunţie a unui cuvânt. Sigur, nu doar verbal, ci şi faptic, versiunile Cupra sunt cele mai tari. Din gamă! Tehnic vorbind, sunt modelate atât cât să creeze elementul surpriză la adresa adversarilor săi în clasa subcompactelor.
Cu prilejul Salonului Auto de la Paris, spaniolii au prezentat în premieră absolută noua Ibiza Cupra, versiunea de vârf în cadrul familiei de modele Ibiza. Spre deosebire de generaţiile anterioare, cu ediţia sportivă am făcut cunoştinţă mult mai devreme decât de obicei.
Noua Ibiza Cupra este de fapt conceptul Bocanegra, rafinat şi stilizat până la cel maimic detaliu pentru a putea respecta statutul de maşină de serie. Elementele de natură sportivă ale prototipului expus în luna martie la Salonul Auto de la Geneva au fost păstrate, însă există şi detalii noi care prin prezenţa lor transmit o doză suplimentară de dinamism.
Seat a operat modificări la secţiunea frontală a nivelul spoilerului şi a prizelor de aer, în timp ce partea din spate se evidenţiază prin evacuarea cromată - o ţeavă de eşapament trapezoidală montată pe mijloc. Spoilerul spate găzduieşte prize aerodinamice plasate pe capătul acestuia, doi catadioptri reflectorizanţi plasaţi la baza spoilerului şi un difuzor de aer cu un profil mai aparte.
Trenul rulant este echipat cu anvelope Pirelli de 215/40 şi jante de 17 inch cu spiţe duble, un accesoriu nelipsit din bagajul de dotări al oricărei sportive care se respectă.
Practic, versiunea de top a modelului spaniol este construită pe baza pe noului Ibiza SportCoupe - versiunea hacthcback în trei uşi, căreia i s-au adus o serie de modificări de ordin aerodinamic şi estetic pentru a face faţă noilor cerinţe dicatate de puterea motorului.
Sub capotă se află un motor de 1.4 litri TSI supraalimentat de o turbină şi un compresor volumetric, agregat cu o configuraţie uşor modificată pentru a putea genera 180 de cai putere. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată de tip DSG cu şapte trepte.
Atinge o viteză maximă de 225 km/h şi accelerează de la 0 a 100 km/h în 7,5 secunde. Consumul mediu este de doar 6,7 l/100 km (date preliminare care încă nu au fost omologate).
Interiorul se remarcă şi el prin câteva dotări specifice sportivelor care ţin la imaginea lor. Habitaclul este decorat cu scaune sport, un set de pedale perforate din aluminiu, în timp ce volanul şi levierul cutiei de viteze prezintă unele modificări tipice versiunilor Cupra. În ceea ce priveşte lista echipamentelor din dotarea standard, noua sportivă de top dispune de sistemul de siguranţă activă ESP, patru airbaguri, sistemul de asistare la plecarea de pe loc în rampă – Hill Holder Control şi senzori de monitorizare a presiunii în pneuri.