Honda nu renunţă foarte uşor la canoanele sale stilistice. Motivul este simplu. Japonezii vor ca maşinile ce poartă ca emblema litera H, să fie o apariţie distinctă şi uşor de recunoscut oriunde în lume.
Din această cauză liniile inovatoare sunt încă lăsate pradă unui conservatorism promovat cu ardoare. Cam aşa se întâmplă şi cu noua Accord, modelul destinat pieţelor europene, de la care nu ne aşteptam la prea multe schimbări de esenţă după dezvăluirea versiunii concept.
Activ pe dificilul segment D, modelul Honda este o evoluţie marcată de schimbări importante la nivel tehnic şi mai puţin la nivel estetic. A opta generaţie Accord beneficiază de confort mărit oferit cu generozitate fiecărui pasager şi o grijă mai mare acordată mediului înconjurător prin scăderea gradului de poluare al motoarelor.
Partea de propulsie include un noua generaţie de motoare diesel denumită i-DTEC, deocamdată disponibilă într-o singură variantă ce produce 150 de cai putere la 4.000 de rotaţii pe minut şi un cuplu torsional de 350 Nm la 2.000 de rotaţii pe minut. În gama de motorizări mai sunt incluse „specialităţile casei” agregatele pe benzină cu 4 cilindri în configuraţiile 2.0 litri de 156 CP şi 2.4 litri de 200 CP. Honda oferă pentru întreaga familie de motoare ce îndeplinesc normele de poluare Euro 5, transmisii manuale în 6 rapoarte, cu un mic amendament la propulsoarele pe benzină care pot fi cuplate la o cutie automată în 5 trepte. Amatorii de trasmisii automate se vor bucura de un dispozitiv similar şi pentru motorul diesel i-DTEC, disponibilă abia din ianuarie 2009.
Accord va fi disponibil ca şi până acum în versiunile de caroserie sedan şi break (Tourer). După premiera de la Geneva, ambele modele vor fi putea fi achiziţionate începând din vara acestui an.