Chrysler este silit să taie în carne vie. Nu o face de plăcere ci de nevoie. Măcinat de o criză profundă, constructorul american de automobile premium s-a văzut constrâns să renunţe la patru modele. Două dintre ele sunt Crossfire coupe şi roadster, modele fabricate în Germania la Osnabruck de carosierul Karmann. Ieri a fost o zi tristă pentru Chrysler şi cei 1770 de muncitori implicaţi în activităţile de asamblare. Pe 18 decembrie a fost produs ultimul model Crossfire, după doar cinci ani de la începerea producţiei. Pensionarea prematură, deloc onorantă pentru automobilul american, a fost cauzată de vânzările neaşteptat de slabe. Chrysler îşi propusese să exporte anual 30.000 de unităţi, dar piaţa americană a acceptat doar jumătate. La doi ani de la debut abia se vindeau 12.000 de bucăţi. În 2006 maşina devenise un dezastru, cadenţa de producţie scăzuse sub 200 de vehicule pe zi, iar Chrysler se gândea pentru prima dată să renunţe la Crossfire.
Eşecul are şi o altă sursă. „Vinovaţii fără vină” sunt concurenţii Audi TT, Nissan 350 Z şi Porsche Boxster, competitorii ce au reuşit să-l eclipseze aproape total. O altă lovitură sub centură a venit de la Mercedes SLK. Cu toate că SLK a furnizat în proporţie de 90% suportul tehnic pentru Crossfire, se pare că nu a fost de ajuns pentru ca acesta să supravieţuiască.
De astăzi Crossfire a intrat în istorie, din nefericire a făcut-o mult prea devreme.