40 de camere cu radar vor fi montate pe drumurile naționale care străbat și Suceava. Șoferii nu vor scăpa de amendă dacă reduc viteza doar unde este radar



40 de camere cu radar vor fi montate pe drumurile naționale care străbat și Suceava
40 de camere cu radar vor fi montate pe drumurile naționale care străbat și Suceava

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în plan să monteze 400 de camere video pe principalele drumuri și autostrăzi din România, în cadrul sistemului național E-Sigur. Aceste camere vor detecta viteza instantanee, dar și viteza medie a vehiculelor, pentru a combate accidentele rutiere.

Marea noutate este că aceste camere vor calcula și distanța pe care o parcurge mașina de la un punct de supraveghere la altul. Ce înseamnă asta? Dacă șoferul reduce viteza doar unde știe că este radarul nu rezolvă mare lucru, pentru că i se calculează viteza medie cu care a parcurs distanța dintre cele două puncte de supraveghere.

Subiectul a fost detaliat de ziare.com, în urma declarațiilor făcute pentru Promotor.ro de către purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Proiectul este destul de avansat și ar urma să fie implementat chiar de anul viitor.

Compania Națională de Drumuri a stabilit deja o listă cu drumurile din România unde vor fi montate aceste radare fixe.

Astfel, pe DN 2 (E 85),de la București la Suceava, și mai departe la Siret, sunt prevăzute 28 de puncte de supraveghere cu radar, în timp ce pe DN 17, care leagă Suceava de Ardeal, sunt prevăzute 18 puncte de supraveghere.

Noile camere vor fi dotate cu radar omologat și vor fi conectate la un sistem centralizat de monitorizare. Pe DN1 vor exista, de exemplu, 28 de puncte de supraveghere, arată ziare.com.

Fiecare cameră va înregistra numerele de înmatriculare și va transmite datele către serverul central, unde se calculează automat viteza medie pe o anumită distanță.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Drumuri, Alin Șerbănescu, a explicat pentru ProMotor marea noutate pe care o aduce acest sistem cu radare puse la distanțe de 30-40 de kilometri:

„De exemplu, să spunem că o cameră e montată pe DN1, la ieșire din Ploiești, iar o alta la Săftica. Distanța între cele două e de 30 de kilometri, iar dacă se respectă limita maximă de viteză impusă pe această secțiune, 70 km/h, drumul se parcurge în cel mai bun caz în 25 de minute. Dar dacă o mașină e înregistrată de prima cameră la ora 10:00, iar de cea de-a doua la 10:20, sistemul va detecta automat că distanța a fost parcursă, în medie, cu 90 km/h. Situație în care vei primi amenda acasă, pentru depășirea cu 20 km/h a limitei legale. Practic, nu mai poți „fenta” radarul, circulând cu viteză redusă doar până treci de acesta”.

Sistemul de detecție a vehiculelor care depășesc limita de viteză va fi automatizat, la fel ca în cazul camerelor de rovinietă. Când va fi identificat un vehicul care a depășit limita legală, va fi făcută o succesiune de poze. Un ofițer de poliție va analiza imaginile. În funcție de situație, va dispune măsurile care se impun, iar șoferii care au încălcat legea vor primi amenda acasă, prin poștă.

Montarea acestor camere de supraveghere ar urma să înceapă anul viitor atât pe drumurile naționale, cât și pe A1 și A2. Pe restul autostrăzilor, care au fost construite mai recent, deja aceste camere sunt montate și nu trebuie decât conectate la sistemul e-Sigur.

Deocamdată, niciun sistem fix de detectare a vitezei nu este pus în funcțiune. Este de așteptat ca și acest nou sistem să fie contestat de avocați și juriști, cum s-a întâmplat și în trecut.



Recomandări

Dosare penale unul după altul pentru suceveni înregistrați cu viteză de radarul fix: Bărbați „transformați” în femei sau viceversa

Dosare penale unul după altul pentru suceveni înregistrați cu viteză de radarul fix: Bărbați „transformați” în femei sau viceversa
Dosare penale unul după altul pentru suceveni înregistrați cu viteză de radarul fix: Bărbați „transformați” în femei sau viceversa

Dosare penale unul după altul pentru suceveni înregistrați cu viteză de radarul fix: Bărbați „transformați” în femei sau viceversa

Ciprian Muscă (PSD) anunță reîmpădurirea României pe 26.000 de hectare, camere de supraveghere video pe drumurile forestiere și scanere pe drumurile naționale și europene

Președintele Asociației Forestierilor din România, Ciprian Muscă, candidează din partea PSD Suceava pentru Senat
Președintele Asociației Forestierilor din România, Ciprian Muscă, candidează din partea PSD Suceava pentru Senat

Ciprian Muscă (PSD) anunță reîmpădurirea României pe 26.000 de hectare, camere de supraveghere video pe drumurile forestiere și scanere pe drumurile naționale și europene

Președintele Asociației Forestierilor din România, Ciprian Muscă, candidează din partea PSD Suceava pentru Senat
Președintele Asociației Forestierilor din România, Ciprian Muscă, candidează din partea PSD Suceava pentru Senat