Gradații de merit

25% în plus la salariu pentru aproape 250 de profesori cu rezultate la catedră



242 de cadre didactice din județ cu rezultate bune și foarte bune la catedră vor primi un bonus financiar de 25% din salariu de bază
242 de cadre didactice din județ cu rezultate bune și foarte bune la catedră vor primi un bonus financiar de 25% din salariu de bază

242 de cadre didactice din județ cu rezultate bune și foarte bune la catedră vor primi un bonus financiar de 25% din salariul de bază, pentru o perioadă de cinci ani, începând cu luna septembrie a acestui an. Este vorba despre profesori, dar și personal didactic auxiliar (trei cazuri) cărora li s-au aprobat dosarele pentru a obține gradație de merit, drepturi bănești ce le revin acelora care au dovedit implicare în activitățile de la școală, în inițierea unor proiecte școlare sau au obținut performanțe deosebite cu elevii lor.
La începutul acestei veri, 312 profesori din județ au depus dosare în vederea obținerii gradației de merit, în urma evaluării, o parte dintre acestea fiind respinse.
239 de gradații de merit au fost repartizate cadrelor didactice, cele mai multe – 94 – fiind adjudecate de profesorii pentru învățământul preșcolar și primar, iar alte 20 au fost alocate personalului de îndrumare și control.
Trei gradații au fost repartizate personalului didactic auxiliar.
Punctaj maxim – 110 – a obținut prof. de limba franceză Corina Cristina Atofanei, de la Liceul Teoretic „Ion Luca” Vatra Dornei, urmată de insp. de limba și literatura română Isabel Georgiana Vintilă, cu 109 puncte, și de prof. de geografie Marcel Porof, de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, cu 108,5 puncte.
Criterii
Gradația de merit se acordă prin concurs pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul Inspectoratului Școlar și se atribuie pe o perioadă de 5 ani, potrivit Legii educației.
La concursul pentru acordarea gradației de merit au acces profesorii cu vechime de cel puțin 5 ani, evaluați cu calificativul „Foarte bine” în fiecare an școlar, fără sancțiuni disciplinare sau penale “în perioada pentru care se realizează evaluarea” și care au performanțe în: inovarea didactică, în pregătirea preșcolarilor sau a elevilor, în pregătirea elevilor distinși la competițiile școlare recunoscute de Ministerul Educației. De asemenea, sunt punctate activitățile de prevenire și combatere a abandonului și părăsirii timpurii a școlii, de integrare a copiilor cu cerințe educaționale speciale și/ sau cu tulburări de învățare în învățământul de masă.
La acordarea gradației mai sunt punctate inițierea și managementul unor proiecte școlare care au condus la consolidarea culturii școlare centrate pe progres, cooperare și incluziune.
La concurs a participat și personalul didactic auxiliar cu vechime de cel puțin 5 ani, cu performanțe în activitate și calificativul „Foarte bine” în fiecare an școlar din perioada evaluată.
Printre elementele de noutate față de sesiunea anterioară se află creșterea punctajelor pentru anumite criterii de evaluare (performanțe dovedite în pregătirea preșcolarilor și elevilor distinși la olimpiade și concursuri școlare, participarea – în calitate de autor/ coautor – la elaborarea de manuale școlare și alte resurse educaționale, rezultate deosebite obținute în pregătirea preșcolarilor/ elevilor din categorii dezavantajate), precum și stabilirea unui punctaj minim de 65 de puncte (dintr-un total de 110 posibile) pentru acordarea gradației de merit.



Recomandări