Contractul de opt milioane de euro pentru modernizare a zece străzi intens circulate din Suceava, dar și de consolidare a unor poduri și pasaje rutiere, cu fonduri europene, este „vânat” de 17 firme din țară și străinătate, care au venit cu oferte pentru lucrările de execuție.
În vreme ce cinci firme au venit cu o ofertă separată, alte 12 firme au format asocieri puternice, ținând cont de complexitatea lucrărilor care trebuie executate și de amploarea acestora.
La licitația organizată de Primăria Suceava au fost depuse în total nouă oferte.
„Licitația se desfășoară în două etape – una de verificare a eligibilității ofertanților și alta de licitare electronică, care ne dorim să se desfășoare până în prima decadă a lunii februarie”, a explicat primarul Sucevei, Ion Lungu.
Cele nouă oferte de executare a lucrărilor au fost depuse de către următoarele firme:
1.Asocierea Ideconsa (Spania) – Victor Construct (Botoșani) – Autotehnorom (Suceava);
2. Test Prima SRL Suceava;
3. Geprocon SA Iași;
4. Geiger Transilvania SRL (Tg Mureș);
5. SUCT Suceava și Agroman Empresa Constructora SA Spania,
6. SC Construct Bucovina, Transporturi Auto Botoșani, Symmetrica Suceava și Florconstruct SRL Suceava;
7. SC Huge SRL Iași;
8. General Construct SRL Suceava, SC Calcarul SA Pojorâta, SC Conest SA Iași;
9. SC Tehnic Assist SRL Botoșani.
„Ofertele sunt apropiate ca valoare, dar nu au nici o relevanță în această etapă, când comisia de licitație are la dispoziție 25 de zile să verifice ofertele dacă corespund din punctul de vedere al eligibilității. Sper să putem desemna un câștigător cât mai repede și să semnăm contractul, pentru că suntem constrânși de termenul limită de finalizare a lucrărilor, de 15 iulie 2015”, a precizat șeful municipalității sucevene.
Prin acest proiect urmează să fie modernizate străzile care fac parte din traseul E85 – Traian Vuia, Cernăuți, Grigore Alexandru Ghica, dar și bulevardul George Enescu, Mărăști, Mihai Eminescu, Plevnei, Calea Unirii, Cuza Vodă și Universității.
Lungimea totală a străzilor propuse spre modernizare este de 8,8 km, urmând să fie modernizate și trotuarele aferente acestora. Una din cele mai importante componente ale proiectului o reprezintă lucrările de reabilitare și consolidare a podului de la Ițcani de peste apa Sucevei, precum și a pasarelei CFR din acea zonă.