Automitric, unicul distribuitor Volkswagen în județul Suceava, a adus pe piața suceveană noile modele Passat și Passat Variant.
După cum a precizat directorul de vânzări al Automitric, Marius Corduneanu, deși la exterior noul model Passat nu diferă foarte mult de precedentul model, cele mai importante modificări au fost făcute la dotările tehnice și în interiorul mașinii. El a arătat că schimbările majore au apărut în special la gama de motorizări.
Astfel, noul model Passat poate fi achiziționat în trei variante de echipare, Trendline, Comfortline și Highline, eventualii cumpărători având de ales între zece tipuri de motoare, cu o putere de la 105 la 300 de cai putere.
Cei care doresc să achiziționeze noul model Passat pot alege între motoarele pe benzină 1.4 TSI – 122 CP, 1.8 TSI – 160 CP, 2.0 TSI – 210 CP și 3.6 TSI 4Motion – 300 CP, sau între cele pe motorină, 1.6 TDI – 105 CP, 2.0 TDI DPF și 2.0 TDI DPF 4Motion – 140 CP, precum și 2.0 DPF și 2.0 TDI DPF 4Motion – 170 CP.
Marius Corduneanu a explicat că în ceea ce privește randamentul și durabilitatea, noul Passat dispune de cele mai eficiente tehnologii realizate de Volkswagen, astfel încât emisiile de dioxid de carbon s-au redus semnificativ pentru fiecare tip de motorizare, comparativ cu modelul anterior.
„Noile tehnologii au dus la consumuri care, la această clasă, până nu demult, erau de domeniul fantasticului. Sunt motorizări care propulsează această mașină cu 4 litri la o sută de kilometri. De asemenea, randamentul acestor motoare și consumul la care s-a ajuns au făcut ca emisiile de dioxid de carbon pe kilometru să atingă și ele niște valori pe care nici unele modele hibrid nu le au, începând de la 109 grame de dioxid de carbon pe kilometru”, a mai declarat directorul de vânzări al Automitric Suceava.
Ultimul model de Passat are dotări de ultimă generație
La capitolul dotări, noul Passat este singurul model din clasa sa care dispune de un sistem de recunoaștere a nivelului de oboseală a șoferului, prin care acesta este avertizat să facă o pauză de condus atunci când este cazul.
Noul Passat dispune de sistemul de asistență la parcare de ultimă generație „Park Assist 2.0”, care detectează spațiile de parcare paralele, precum și pe cele perpendiculare. Sistemul conduce mașina, din mai multe mișcări, chiar în și din spațiile de parcare mai mici, respectiv lungimea mașinii + 80 de centimetri, șoferul trebuind să acționeze doar frâna și accelerația.
De asemenea, noul model Passat dispune și de funcția automată de reglare a distanței, ACC cu sistem de monitorizare a vecinătății „Front Assist” și cu funcția de frânare de urgență.
Marius Corduneanu a mai spus că noul model dispune și de funcția de reglare dinamică a luminilor de fază lungă „Dynamic Light Assist”, precum și de sistemul „Start – Stop”, prin care motorul este oprit atunci când mașina este oprită la semafor.
Nu în ultimul rând, Marius Corduneanu a arătat că o mașină cu același nivel de echipare este cu aproximativ 1.500 de euro mai ieftină decât modelul precedent al Volkswagen Passat.
El a mai arătat că de la lansarea modelului Passat, în 1973, în întreaga lume au fost vândute peste 15 milioane de exemplare.






