Volkswagen a avut încă o dată ocazia de a testa popularitatea unuia dintre cele mai vândute modele din istorie. Calificat în finala concursului „World Car of the Year ”, noul Golf VI și-a adjudecat premiul pus în joc învângind concurenți la fel de puternici: Ford Fiesta și Toyota iQ. Modelul german, aflat la prima participare, câștigă titlul suprem „Mașina Lumii” acordat de un juriu internațional format din 59 de jurnaliști din douăzeci și cinci de țări din întreaga lume. Evenimentul de peste ocean, unic în felul său, reunește cele mai bune noi modele ale momentului în încercarea de a desemna automobilul nr.1 mondial. Pretendenții la titlul „World Car of The Year” au fost selectați dintr-o listă inițială care includea 51 de mașini. Într-o primă etapă preliminară au fost alese doar zece modele, după care în cea de a doua și ultima etapă au fost admise doar trei. Noul Golf VI este al doilea autoturism german care câștigă premiul „Mașina Lumii”, după ce Audi A6 a reușit în 2006 aceeași performanță. Acesta a fost înmânat președintelui și directorului executiv al Volkswagen America, Stefan Jacoby, într-o conferință de presă organizată în prima zi a Salonului Auto de la New York.
„Este o mare onoare pentru Volkswagen că cel mai bine vândut model la nivel global, Golf, primește distincția <Mașina anului 2009 la nivel mondial>. Este modul cel mai bun pentru debutul noului Golf aici, în America”, a declarat Stefan Jacoby. „Ne bucurăm de sosirea celei de-a șasea generații Golf. Altfel spus, pur și simplu, credem că acesta este cel mai bun Golf din toate timpurile.” Cu cele peste 26 de milioane de unități vândute în 120 de țări, Golf este unul din primele trei vehicule într-un clasament de vânzări al tuturor timpurilor. Ecourile reușitei se fac simțite și în țara noastră, unde reprezentanții Volkswagen din România se declară mândri și mulțumiți că a șasea generație Golf a primit distincția „Mașina Mondială a Anului 2009″. „Noul model împrumută grila și farurile de la Scirocco, iar senzația este că stai într-un model mult mai scump decât celelalte modele din acest segment datorită construcției sale solide și a habitaclului, care se ridică la standarde înalte. Clienții au la dispoziție nu mai puțin de șase motoare, incluzând aici versiunea de 160 de cai a motorului TSI de 1,4 litri sau propulsorul diesel common-rail TDI disponibil în mai multe versiuni de putere. Alegerea uneia dintre opțiunile disponibile la nivelul transmisiei este foarte dificilă, bazându-se pe un șasiu foarte bun. Volkswagen Golf este mai rafinat decât rivalii săi, mai ales la viteze de croazieră. Zgomotele produse în timpul rulării sunt reduse la minimum, transformând noul Golf într-o mașină perfectă pe distanțe mari” se afirmă în comunicatul de presă remis de departamentul de comunicare al mărcii Volkswagen. Noul Golf este disponibil în România din noiembrie 2008 și are un preț de pornire de 13.668 de euro cu TVA.
