Audi își reconsideră poziția față de mașinile de clasa mică.
Conștienți de influența pe care o exercită acum aceste modele asupra clientelei europene, germanii readuc în atenție denumirea A2.
O spune chiar Michael Dick, șeful departamentului cercetare și dezvoltare, care oficial anunță revenirea citadinei în gama Audi.
Micul model nu va fi construit pe aceeași structură cu Volkswagen Up!, ci va folosi o platformă comună din cadrul grupului VW, cel mai probabil cea pe care au fost dezvoltate noile Seat Ibiza și Volkswagen Polo.
“Are dimensiuni mai mari decât modelul Up!, o caroserie și linie de design diferită. Va avea trăsăturile unui A2, dar va fi foarte diferit de prima generație”, susține Dick.
Oficialul a mai spus că deocamdată se lucrează la o versiune pre-producție, de la care mașina de serie va împrumuta numeroase elemente estetice. Mai precis, este vorba de un prototip care acum dă primele examene pe circuitele de încercare.
Oricum, modelul de serie nu va ajunge anul acesta, ci va putea fi condus cel mai probabil anul viitor sau în 2011, așa cum sugerau până acum surse din interior.
Pentru partea tehnică există câteva surprize, între care și o variantă cu propulsie electrică. La acesta se adaugă și modele cu propulsoare diesel și pe benzină de ultimă generație, mai eficiente și puternice, cuplate la cutii manuale și automate DSG cu dublu ambreiaj.
Prima generație A2 a fost lansată în 1999, la doi ani după prezentarea oficială a conceptului.
Până în iulie 2005 când a încetat producția, Audi au vândut circa 175.000 de exemplare, cu mult sub așteptările constructorului, care estima inițial 1.100.000 de unități în primii cinci ani.
