Volkswagen prezintă noua sportivă diesel Golf GTD pe 28 martie



Volkswagen Golf GTI 3P
Volkswagen Golf GTI 3P

Volkswagen aduce vești cât se poate de bune pentru fanii modelelor Golf.
Începând din vara acestui an, aceștia vor putea conduce versiunea sportivă Golf cu motor diesel, o alternativă demnă de luat în seamă la adresa proaspătului GTI, ale cărui ecouri abia au început să apară.
GTD este numele viitoarei versiuni ce se va alătura în gama celui mai cunoscut hatchback din lume. Vestea și mai bună este că ambele versiuni GTI și GTD vor fi lansate aproape simultan pe majoritatea piețelor europene.
Oficialii Volkswagen au confirmat că noua versiune cu propulsor diesel va fi dezvăluită în premieră mondială pe 28 martie cu ocazia Salonului Auto de la Leipzig.
Diferențele estetice dintre noul GTI și viitorul GTD vor fi minore, singura diferență majoră fiind herghelia de sub capotă. Este, de fapt, același propulsor care figurează pe noul Passat CC, un motor echipat cu noua generație a tehnologiei de injecție common-rail, unitate care îndeplinește normele de poluare Euro 5. Turbodieselul dezvoltă 170 de cai putere la 4.200 de rotații și un cuplu maxim de 350 Nm generat constant în plaja 1.750 – 2500 rpm. GTD va avea un consum de 5,9 litri la suta de kilometri. Varianta diesel sport sprintează în 8,2 secunde până la 100 km/h și poate atinge o viteză maximă de 220 km/h.
Cu excepția motorului, între cele două versiuni nu vor exista practic diferențe de natură tehnică, ci doar pe linie de performanțe. O comparație între cele două modele sportive ne arată că noul GTI – dotat cu motor de 211 CP, va excela la capitolul dinamică, demaraj – de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde, viteză de vârf – 240 km/h, dar va fi și mai silențios și ieftin comparativ cu GTD. De partea cealaltă, dieselul sportiv vine cu avantajele sale specifice: consum mai mic, autonomie de drum superioară și emisii diminuate.
Volkswagen afirmă că dotările vor fi aceleași ca și la GTI: șapte airbaguri, șasiu optimizat, transmisie manuală sau automată DSG cu șase trepte, diferențial „XDS” gestionat electronic, suspensii sport, jante de 18 inch din aliaj, și opțional cu sistemul DCC care controlează cursa de lucru a suspensiilor.
În Germania, viitorul Golf GTD va avea un preț de pornire de peste 27.000 de euro.
Primul GTD a fost lansat în 1985, odată cu cea de a doua generație Golf, și a fost mai degrabă un model ecologic decât sportiv, echipat cu un propulsor de 1,6 litri de doar 70 de cai putere.