Volkswagen a ridicat în sfârșit embargoul la adresa celei mai populare declinări în cadrul gamei Golf. Cea mai longevivă versiune sportivă, GTI, a fost în sfârșit adusă la lumina zilei.
Noua generație Golf VI GTI a fost dezvăluită, ieri, 23 martie, odată cu primele fotografii oficiale și informații.
Schimbările operate la nivelul exteriorului și interiorului sunt puține dar au un efect maxim. Majoritatea au fost văzute pe conceptul expus anul trecut la Paris, unul din principalele puncte de atracție ale salonului auto francez. Versiunea sportivă se evidențiază la exterior de modelul „domestic” prin jantele de 18 inch, liniile roșii care traversează grila motor, dar și câteva elemente incluse în kitul mașinii.
Pentru a îmbunătăți aerodinamica, inginerii au mărit eleronul spate, au modificat spoilerul față iar garda la sol a fost micșorată cu 22 de mm pe față și 15 mm pe spate.
Pe secțiunea frontală își fac apariția noi proiectoare de ceață iar la spate difuzorul este mărginit de două evacuări cromate.
Interiorul diferă de cel al modelului Scirocco, nu cu mult, schimbările principale fiind efectuate în dreptul consolei centrale, aeratoarelor, volanului și tunelului median. Modelul este echipat cu noi suspensii sport și opțional clientul poate alege sistemul DCC care controlează cursa de lucru a suspensiilor.
Sub capota se află un motor mai puternic dar care consumă mai puțin! Propulsorul TFSI de 2.0 litri dezvoltă 211 CP și un cuplu maxim de 280 Nm. Unitatea pe benzină dezvoltă cu 11 cai putere mai mult decât vechiul model, și este cuplată la o cutie DSG cu dublu ambreiaj cu șase trepte viteze. Transmisa se remarcă prin precizia și viteza cu care schimbă treptele, asigurând un cuplu cu puține pierderi și un rulaj liniar.
Sportivul hatchback atinge o viteză maximă de 240 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,9 secunde, performanțele mai mult decât interesante pentru un motor cu o cilindree de 2000 cmc. Așa cum menționam anterior, cutia de viteze ajută versiunea GTI să aibă un parcurs perfect, secvențele în priză directă fiind interesante ca timpi. Noul Golf GTI ajunge în 7,5 secunde de la 80 la 120 km/h în viteza a cincea și are nevoie de 10 secunde dacă se rulează în treapta a șasea. Întreaga putere a motorului este trimită doar punții față.
În privința consumului, acesta a scăzut în medie cu 0,5 litri față de vechiul model, versiunea GTI a celei de a șasea generații Golf având un consum mixt de doar 7,5 litri/100 km. La partea de transmisie se poate opta între o cutie manuală sau una automată DSG, ambele cu șase trepte. Volkswagen mai dotează sportiva din clasa compactelor cu un diferențial „XDS” cu alunecare limitată.
Golf GTI va fi livrat în cursul acestui an și va rivaliza cu Ford Focus ST și Peugeot 308 GT.
