Standul nemţilor a fost o adevărată încântare pentru iubitorii de automobile sportive, pentru că au putut vedea în care şi oase cel mai puternic vehicul din gama TT.
Botezat cu indicativul RS, modelul de performanţă se foloseşte de 340 de cai putere storşi din cinci cilindri. Cuplul motor de 450 Nm este disponibil pe o plajă foarte largă de turaţii de la 1.600 la 5.300 rpm, ceea ce face ca forţa brută a propulsorului la roţi să fie simţită la o apăsare normală a pedalei de acceleraţie. Unitatea pe benzină este un agregat TFSI de 2,5 litri ce dispune injecţie directă şi supraalimentare, şi este asociată unei transmisii manuale cu 6 trepte. Disponibil în versiunile coupe şi roadster TT-RS este un model sportiv pur-sânge. Poate accelera de la 0 a 100 km/h în doar 4,6 secunde, dacă vorbim de coupe, în timp ce decapotabila are nevoie de ceva mai „mult” - 4,7 secunde ca să aducă acul vitezometrului în dreptul cifrei 100. Aşa cum ne-a obişnuit în ultima vreme, Audi limitează viteza maximă la 250 km/h, însă, ca o compensare pentru cei frustraţi, la cererea expresă a clientului, producătorul poate îngădui o viteză de vârf de 280 km/h. Însă nu viteza maximă impresionează, pe cât o face consumul. 9,2 l/100 km pentru TT-RS coupe şi 9,5 l/100 km pentru TT-RS roadster, spune producătorul că ar consuma în medie aceste torpile dezvoltate la Ingolstadt.
Pentru ca ţinuta de drum să fie exemplară iar cel de la volan să înţeleagă în adevăratul sens al cuvântului ce înseamnă să rulezi lipit de şosea, inginerii Audi au echipat cele două versiuni sportive cu suspensii adaptive care se mulează şi răspund în funcţie de suprafaţa de rulare. Garda la sol este coborâtă cu 10 mm faţă de modelul obişnuit Audi TT, iar gama jantelor oferite poate varia de la 18 la 20 de inch. Discurile de frână au dimensiuni apreciabile, de 370 mm pe faţă şi 310 mm pe spate, sunt autoventilate şi acţionate de etriere din aluminiu cu patru pistonaşe. Pentru a disipa căldura mai rapid, discurile de frână au fost perforate.
TT-RS coupe cântăreşte 1.450 de kilograme iar versiunea decapotabilă cu 60 de kilograme mai mult. Aerodinamica ambelor modele a fost împinsă până la perfecţiune, spoilerul faţă, eleronul spate şi înclinaţia montanţilor faţă fiind elementele care au contribuit decisiv la stabilirea unui coeficient de rezistenţă la înaintare redus la minim.
Caroseria este confecţionată aproape în întregime din aluminiu şi se bazează pe principiul Audi Space Frame, o tehnologie revoluţionară de diminuare a masei maşinii.