Audi a fost în centrul atenției cu numeroase premiere, una mai interesantă ca alta. Deși e greu de afirmat cine a fost vedeta standului, A4 Allroad a reușit să capteze atenția celor din jur, având în vedere succesul gamei A4 în general cât și evoluția față de modelul din care derivă. Noul Allroad se bazează pe structura unui model break, respectiv versiunea de caroserie Avant. Dispune de exact același nivel de confort, spațiu pentru bagaje, dotări și o parte din motoare. Garda la sol este mărită, pasajele roților sunt puse în evidență cu ajutorul unui material plastic de culoare închisă, iar grila motor cromată în întregime sunt câteva din elementele specifice acestui model. Bagajul dotărilor exterioare care individualizează versiunea Allroad mai include barele de amarare cromate, oglinzile laterale acoperite și ele cu plastic – în jumătatea inferioară – și scuturile de protecție din oțel care previn eventualele lovituri în baia de ulei și rezervorul de combustibil. Tracțiunea se realizează permanent pe toate roțile, asigurând mobilitate maximă pe orice suprafață de rulare. Un diferențial Torsen trimite cuplul motor în proporție de 40% punții față și 60% punții.
În funcție de necesități, aderență și condițiile de rulare, diferențialul poate mări sau scădea transferul de cuplu cu până la 25%. Partea de propulsie este completată de motoare turbo pe injecție cunoscute clienților Audi, noul A4 Allroad putând fi echipat cu unitatea pe benzină 2.0 TFSI de 211 cai putere sau unul din cele două agregate TDI: 2,0 litri de 170 de cai putere cuplat la o cutie manuală cu șase trepte și 3,0 litri de 240 de cai putere. Potrivit datelor furnizate de producător, versiunea cu motor turbodiesel de 2,0 litri atinge o viteză maximă de 213 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde. Cuvântul performanță sună parcă mai bine, atunci când ne referim strict la consum, în medie doar 6,4 litri/100 km.
Spre deosebire de A6 Allroad cu gardă la sol variabilă, noul A4 Allroad are garda la sol fixă datorită sistemului constructiv al suspensiilor și amortizoarelor. Aceleași componente au făcut ca înălțimea noului model să crească la 1,50 metri, cu 6 cm mai mult decât A4 Avant. Dezavantajul unei mașini mai înalte se traduce printr-o aerodinamică mai slabă, ce se poate oarecum compensa cu faptul că mașina poate pătrunde pe terenuri mai puțin accesibile mulțumită celor 180 mm care o separă de linia suprafeței de rulare.
În habitaclu doar inscripția „Allroad” și tapițeria special concepută pentru acest model ne atrag atenția că avem sub ochii noștri o versiune A4 diferită. Jantele de 17 inch sunt standard, iar setul de 18 inch vine pe lista de opționale. Audi oferă o cutie automată cu dublu ambreiaj ’S-tronic’ cu șapte trepte pentru motorizările 2.0 FSI și 3.0 TDI, în timp ce unitatea 2.0 TDI este disponibilă cu o cutie manuală cu șase trepte.
