La aproape patru ani distanţă de la prezentarea conceptului cu acelaşi nume, cehii lansează şi versiunea de producţie ce va fi livrată începând din acest an. Interesantă este paleta de motorizări oferită de Škoda, o combinaţie de motorizări de mic litraj cu puteri destul de mari şi motorizări de litraj mediu cu puteri mai mult decât decente. Gama este formată din cinci agregate din care două pe benzină de 1.2 TSI de 105 cai putere şi 1.8 TSI de 160 de cai putere la care se adaugă trei versiuni turbodiesel, toate de 2,0 litri cu 110, 140 şi 170 de cai putere. Pentru început acestea vor fi cuplate la o cutie manuală cu şase trepte, însă este foarte posibil ca pe viitor o transmisie semi-automată DSG să fie disponibilă pe motorizările de vârf.
Noul Yeti va fi livrat în versiunea cu tracţiune faţă dar şi 4x4, acesta din urmă fiind regăsit doar în combinaţie cu propulsoarele diesel de 140 şi 170 CP cât şi benzină de 160 CP. Din păcate, modelele cu tracţiune integrală nu vor avea şi reductor, astfel că posibilitatea de a te aventura pe terenuri mai dificile poate fi destul de riscantă. În funcţie de nivelul de echipare, jantele pot fi de 16 sau 17 inch.
Deşi vorbim de un crossover, versatilitatea este la ea acasă. Bancheta poate fi pliată sau scoasă de tot pentru a mări spaţiul de încărcare. În portbagaj există o plasă şi câteva inele care pot fi ataşate obiectelor depozitate în portbagaj, pentru o mai bună susţinere a acestora.
Crossoverul Yeti va intra pe majoritatea pieţelor europene din vara acestui an. Preţurile nu sunt cunoscute, însă acestea se vor încadra între costurile de achiziţie ale modelelor Fabia şi Octavia.
Din punct de vedere mecanic crossoverul împrumută componente - bare de torsiune, suspensii, coloană de direcţie - de la Fabia şi Octavia, platforma tehnică fiind practic una mixtă, la fel ca şi motorizările.
Pe partea estetică noul model păstrează în linii mari linia conceptului cu acelaşi nume prezentat în anul 2005. Elementele de protecţie - scuturi, pentru motor şi rezervor, grila, blocurile optice faţă şi chiar profilul este identic prototipului Yeti, singurele noutăţi fiind capota afişează o nervură proeminentă şi stopurile destul de anoste ca înfăţişare. Proiectoarele de mari dimensiuni încorporate în spoiler, au fost păstrate pentru a sublinia robusteţea secţiunii frontale.
Micul crossover va fi asamblat în Cehia, la uzina din Kvasiny, vânzările anuale estimate de producător fiind de 50.000 de unităţi. Pe piaţa europeană Skoda Yeti va intra pe segmentul unde activează Fiat Sedici, Kia Soul şi Toyota Urban Cruiser.