Volkswagen a pregătit covorul roșu pentru noua generație Polo, ce va fi lansată la începutul săptămânii viitoare la Geneva. Deși oficial debutul nu a fost confirmat de către producător, totuși organizatorii salonului auto din Elveția au publicat lisat debutanților pe site-ul oficial al evenimentului, iar printre aceștia se numără și noul Polo. A cincea generație a modelului de clasă B va fi disponibil în Europa la câteva luni de la lansarea oficială și va păstra tema unui automobil ce se dorește a fi clasic, tradiționalist dar adaptat perfect filosofiilor moderne. Designul se va apropia de ceea ce unii numesc astăzi „tendințe de urmat”.
„Cu noul Polo vom încerca să ștergem trecutul”, afirmă Walter da Silva, designer șef la Volkswagen. „Renunțăm la vechile canoane stilistice prin adoptarea unui stil care combină dinamismul cu puritatea liniilor ce alcătuiesc designul exterior. Unghiul de abordare a designului este complet diferit, și pe care aș putea să-l definesc într-un singur cuvânt: precis”, susține da Silva.
Schimbări importante se vor petrece și la nivel tehnic. Polo va fi primul model din clasa B echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj în șapte rapoarte. Motoarele, axate pe scăderea emisiilor de gaze concomitent cu creșterea semnificativă a puterii, vor respecta normele Euro 5. Gama va fi formată din trei unități diesel de 75, 90 și 105 cai putere la care s-ar poate adăuga o versiune de vârf de 135 CP pentru modelul Polo GTI. Familia benzinelor începe cu agregatele de 1.2 litri de 60/ 70 cai putere și continuă cu unitățile 1.4 litri de 85 CP, 1.2 litri biturbo de 105 CP și impresionantul propulsor de 1.6 litri și 170 CP.
Estetica viitorului Polo se va apropia de linia lui Golf 5. Blocurile optice, grila motor și acoperișul înalt sunt elementele care fac trimitere directă la stilul popularului Golf.
Construit pe o platformă modernă, Polo 5 va beneficia de aportul unor dotări în premieră pentru clasa mini: direcție asistată hidraulic, suspensii multi-link.
Volkswagen intenționează să extindă linia de modele Polo și cu un crossover, nemții încercând să aibă un răspuns pe măsură la viitoarele SUV-uri de buzunar derivate ale actualelor generații Ford Fiesta și Opel Corsa. Ca versiuni de caroserie Volkswagen mai pregătește, un sedan ce va fi livrat în Rusia, India, China și pe piețele din America de Sud în timp europenii vor putea să aleagă pentru prima oară o versiune cabrio dar și un minivan. Acesta ar urma să fie denumit Raum – cuvânt care în limba germană înseamnă cameră, lansarea fiind prevăzută în anul 2011.
