Volkswagen plănuiește câteva schimbări interesante în următorii doi ani. Au fost confirmate lansarea noii generații Polo, varianta restilizată la Golf Plus și o versiune cu șapte locuri pentru Tiguan. Chiar și proaspătul Scirocco este prevăzut să vină cu ceva nou și atractiv în fața publicului țintă. Producătorul dorește ca noua generație să reflecte exact scopul pentru care a fost creată: să insufle încredere, să furnizeze dinamism, să ofere o experiență de condus unică. Tocmai din acest motiv nemții vor să nuanțeze, și sunt obligați să o facă pe un ton mai pregnant, spiritul sportiv pe care îl emană Scirocco.
Noul coupe, ajuns la a treia generație, se plasează ca performanțe sub modelul sportiv Golf VI GTI, fapt care, pe viitor, ar putea duce la o canibalizare a vânzărilor între cele două modele. Surse din interior au dezvăluit în premieră că situația poate fi evitată doar prin introducerea unui model mai puternic.
Astfel, Volkswagen pregătește o versiune de top pentru Scirocco ce se va poziționa ca performanțe peste Golf GTI. Pentru a-l depăși, coupe-ul va fi echipat cu un propulsor turbo pe injecție de 265 de cai putere, preluat de pe Audi S3. Versiunea de top se va numi R20T și va prelua elemente din kitul aerodinamic al bolidului Scirocco GT24, care a participat în vară la cursa de anduranță pe circuitul Nordschleife. Viitorul model va avea 65 CP în plus față de cea mai puternică motorizare la Scirocco – 2,0 turbo de 200 cai putere, și cu 54 CP în plus față de Golf VI GTI. Cu asemenea resurse sub capotă, R20T va fi capabil de performanțe asemănătoare sportivei premium de la Audi, demaraj de la 0 la la 100 km/h sub 6 secunde și viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.
Versiunea de top Scirocco va fi cea mai scumpă din istorie și se estimează că va debuta în prima parte a lui 2010.
