Audi a dezvăluit noul A4 Allroad



Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009

Audi nu va trece cu vederea Salonul de la Geneva. Este locația aleasă pentru debutul unui automobil așteptat încă din vara anului trecut, când am aflat de A4 Allroad. Versiunea de serie va fi putea fi admirată la începutul lunii viitoare, însă până atunci Audi ne-a oferit primele informații însoțite de un set de imagini. La fel ca orice automobil care face o trimitere directă la clasa crossover, noul A4 Allroad se bazează și el pe structura unui model break, în cazul de față versiunea de caroserie Avant.
Mașina germană intră pe aceleași segment cu Škoda Scout, însă adevărații săi rivali vor fi Volvo XC70 și Saab 9-3X. Ce aduce în plus față și prin ce se remarcă noul model în raport cu versiunea din care derivă? În primul rând acesta combină avantajele lui A4 Avant cu cele ale unui vehicul de teren. Dispune de exact aceleași nivel de confort, spațiu pentru bagaje, dotări și o parte din motoare. Noul A4 Allroad se diferențiază prin aceleași elemente ca și fratele mai mare A6 Allroad de A6 Avant. Garda la sol este mărită, pasajele roților sunt puse în evidență cu ajutorul unui material plastic de culoare închisă, grila motor este cromată în întregime. Bagajul dotărilor exterioare care individualizează versiunea Allroad mai include barele de amarare cromate, oglinzile laterale acoperite și ele cu plastic – în jumătatea inferioară – și scuturile de protecție din oțel care previn eventualele lovituri în baia de ulei și rezervorul de combustibil.
Ultimul element care leagă între ele modelele Allroad este sistemul Quattro. Tracțiunea se realizează permanent pe toate roțile, asigurând mobilitate maximă pe orice suprafață de rulare. Un diferențial Torsen trimite cuplul motor în proporție de 40% punții față și 60% punții. În funcție de necesități, aderență și condițiile de rulare, diferențialul poate mări sau scădea transferul de cuplu cu până la 25%.
Partea de propulsie este completată de motoare turbo pe injecție cunoscute clienților Audi, noul A4 Allroad putând fi echipat cu unitatea pe benzină 2.0 TFSI de 211 cai putere sau unul din cele două agregate TDI: 2,0 litri de 170 de cai putere cuplat la o cutie manuală cu șase trepte și 3,0 litri de 240 de cai putere. Potrivit datelor furnizate de producător, versiunea cu motor trubodiesel de 2,0 litri atinge o viteză maximă de 213 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde.
Cuvântul performanță sună parcă mai bine, atunci când ne referim strict la consum, în medie doar 6,4 litri/100 km. Spre diferență de A6 Allroad cu gardă la sol variabilă, noul A4 Allroad are garda la sol fixă, datorită sistemului constructiv al suspensiilor și amortizoarelor. Aceleași componente au făcut ca înălțimea noului model să crească la 1,50 metri, cu 6 cm mai mult decât A4 Avant. Dezavantajul unei mașini mai înalte se traduce printr-o aerodinamică mai slabă, ce se poate oarecum compensa cu faptul că mașina poate pătrunde pe terenuri mai puțin accesibile mulțumită celor 180 mm care o separă de linia suprafeței de rulare. În habitaclu, doar inscripția „Allroad” și tapițeria special concepută pentru acest model ne atrag atenția că avem sub ochii noștri o versiune A4 diferită. Jantele de 17 inch sunt standard, iar setul de 18 inch vine pe lista de opționale.
Audi oferă o cutie automată cu dublu ambreaj ’S-tronic’ cu 7 trepte pentru motorizările 2.0 FSI și 3.0 TDI, în timp ce unitatea 2.0 TDI este disponibilă cu o cutie manuală cu 6 trepte. Prețurile și data lansării nu au fost comunicate.


Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009
Audi A4 Allroad 2009