Zeci de camioane de mare tonaj deteriorează zilnic străzile municipiului Suceava, fără a plăti nici măcar un ban la Primărie



Zeci de camioane de mare tonaj deteriorează zilnic străzile municipiului Suceava, fără a plăti nici măcar un ban la Primărie
Zeci de camioane de mare tonaj deteriorează zilnic străzile municipiului Suceava, fără a plăti nici măcar un ban la Primărie

– De aceea, municipalitatea va trimite înștiințări la toate firmele a căror activitate implică transport de mare tonaj și va colabora cu Poliția, pentru ca aceasta să verifice existența autorizației speciale
În fiecare zi, municipiul Suceava este străbătut dintr-o parte în alta de zeci de camioane de mare tonaj, care prin greutatea mare și prin vibrațiile care se creează, deteriorează șoselele. Tocmai de aceea, municipalitatea suceveană are prevăzută o taxă specială pentru acest tip de autovehicule, dar majoritatea firmelor ignoră total obligația de a achita taxa respectivă.
Dacă ar fi să ne luăm după încasările Primăriei, de la începutul anului și pînă acum, doar 11 firme au avut de efectuat din cînd în cînd transporturi de mare tonaj, cu un total de 30 de camioane.
Viceprimarul Angela Zarojanu a declarat că „situația este de-a dreptul revoltătoare. Noi am investit anul acesta aproximativ 100 de miliarde de lei în repararea drumurilor, iar firmele care strică zilnic asfaltul cu mașinile de mare tonaj care străbat municipiul au achitat în total abia 52,7 milioane de lei în tot anul. Este o sumă infimă, pentru că pe noi ne costă 3 miliarde de lei să turnăm un kilometru de asfalt și între 400 de milioane de lei și un miliard pentru a repara un kilometru de asfalt. Taxa percepută, de 25.000 de lei pe zi, nu a mai fost actualizată din 2002, dar mai grav e faptul că majoritatea firmelor ignoră total această obligație a lor”
Singura firmă care a plătit taxa pentru tot anul, la toate camioanele sale, este General Construct, în vreme ce alte firme, precum Cominco Bucovina SA Frasin, Romdis, Bucovina SA, Agremin Liteni, Go Group, Petrom Service București, Diana Star, Buhăianu Impex și Lupp Construction România au plătit acea taxă doar ocazional, pentru cîteva luni ori chiar numai pentru cîteva zile.
Multe alte firme care utilizează zilnic camioanele de mare tonaj în activitățile lor nu au plătit nici măcar pentru o zi, încît conducerea municipalității este decisă să ia măsuri mult mai aspre.
“Vom face o listă cu toate firmele de construcții și cele de transport mărfuri și vom trimite înștiințări la fiecare din acestea, pentru a le aminti de obligativitatea plății acestei taxe speciale de transport pentru autovehiculele de mare tonaj. Vom colabora și cu Poliția, ca de acum înainte, cînd verifică actele acestor mașini, să vadă dacă au și autorizația specială de transport de la Primărie”, a spus Angela Zarojanu.
Din 2006, taxa pentru eliberarea autorizației speciale de transport va fi de 30.000 de lei pe zi, ori 300.000 de lei pe lună, pentru vehiculele cu masă de 3,5 – 5 tone, de 40.000 de lei pe zi, ori 400.000 de lei pe lună, pentru vehiculele cu masă de 5 – 12 tone, 50.000 de lei pe zi, ori 500.000 de lei pe lună, pentru vehiculele cu masă de 12 – 15 tone, iar pentru cele cu masă peste 15 tone, taxa pentru o zi va fi de 60.000 de lei, iar cea lunară de 600.000 de lei.