La sfârșitul semestrului I al anului școlar 2015-2016, la fel ca în fiecare an, Grădinița „Țăndărică” a făcut bilanțul activității. Semestrul a reprezentat pentru cei 375 de copii preșcolari înscriși un prilej de valorizare a disponibilităților, de acumulări semnificative de cunoștințe și deprinderi. Acest lucru s-a realizat atât prin activitățile zilnice desfășurate la cele 14 grupe de preșcolari, prin activitățile opționale numeroase (14) cu o tematică diversă, prin desfășurarea unor activități educative și extracurriculare, cât și prin derularea de proiecte educaționale.
Printre acestea, menționăm proiecte desfășurate la nivel internațional – „Eco Școala – Mănâncă responsabil” și „Să învățăm despre pădure”, la nivel național – „Să citim pentru mileniul III” și „Kalokagathia”, la nivel județean – „Noile educații – educația pentru drepturile copilului și educația pentru sănătate”. Startul acestor activități a fost dat de sărbătorirea în luna octombrie a celor zece ani de activitate împliniți de Grădinița „Țăndărică”.
De asemeni, campaniile derulate pe parcursul semestrului I – „Plantează un copăcel pentru pace!”, „Săptămâna legumelor și fructelor donate”, „Cumperi tu, primesc și ei!” sau „Cadoul din cutia de pantofi” – au contribuit la formarea și exersarea unor comportamente adecvate în rândul preșcolarilor care au vizat pacea planetară, propria persoană, natura, problemele copiilor nevoiași etc.
Educația părinților a constituit o altă preocupare a cadrelor didactice, acordându-i-se atenția cuvenită prin desfășurarea cursului ”Educați așa!”, care a urmărit responsabilizarea părinților pentru viața familială, pentru sănătatea mintală și morală a copiilor lor, pentru o buna relație părinte-copil, deoarece aceasta este condiția de bază a dezvoltării sănătoase și armonioase a copilului.
„Este greu să surprinzi multitudinea și diversitatea activităților desfășurate, dar este facil să descrii mulțumirea părinților și fericirea micuților care se dezvoltă armonios într-un loc unde sunt «acasă», unde a fi Țăndărică a devenit o stare de spirit”, a declarat Antoaneta Botez, cadru didactic în cadrul instituției.
Asigurarea educației non-formale s-a realizat prin cei doi factori educativi tradiționali, familia și școala dar și cu sprijinul partenerilor educaționali din comunitate: Primăria municipiului Suceava, Librăriile Alexandria, Biblioteca „I.G. Sbiera”, Organizația „Salvați Copiii!”, ISU, CSEI, CJRAE, GEC Bucovina, APM, Spitalul „Sf. Ioan cel Nou” Suceava, alte instituții de învățământ primar și preprimar.