La finele lunii decembrie, după o perioadă primăvăratică, cu temperaturi foarte ridicate, iarna și-a intrat în drepturi, venind asupra noastră cu toate forțele – ninsoare, viscol și ger.
Drumarii de la Diasil au intervenit continuu, chiar de duminică seara, de la primii fulgi, ceea ce a făcut ca cel puțin pe arterele principale, dar și pe multe dintre cele secundare, să se circule destul de bine, mai ales că ninsoarea nu s-a oprit un moment.
Cu toate intervențiile, cu toate că pe străzi s-au aruncat cantități uriașe de antiderapant, zăpada și viscolul au îngreunat traficul rutier și cel pietonal, care, din fericire, nu a mai fost atât de aglomerat ca în zilele dinaintea Crăciunului.
Fie pentru că au fost speriați de vremea potrivnică, fie că au avut liber și nu au mai mers nici copiii la școală, cert este că multe mașini au rămas ieri parcate, fiind acoperite de un strat gros de zăpadă.
Primele intervenții, duminică, la ora 20,00
Atenționările de cod galben de ninsori și viscol au fost luate în serios de cei care răspund de activitatea de deszăpezire.
„S-a intervenit pe străzi încă de duminică seară, de la ora 20.00, iar intervențiile au continuat întreaga noapte, cu utilajele firmei de salubrizare și cu reprezentanții primăriei care au fost pe teren”, a spus primarul Sucevei, Ion Lungu.
Cu toate că s-a lucrat la foc continuu, ninsoarea ce nu a încetat și viscolul au zădărnicit o parte din eforturi.
„Eficiența lucrărilor nu este atât de mare în condiții de viscol, pentru că în scurt timp după ce strada este curățată se așează un nou strat de zăpadă, dar s-a asigurat o circulație cât de cât normală”, a precizat edilul sucevean.
Pentru a verifica cât de bine și-au făcut treaba drumarii, Lungu a făcut o inspecție în teren, cu directorul firmei de salubrizare lângă el.
„Se circulă mai greu, în condiții de iarnă, dar s-a circulat fără evenimente deosebite. Dar s-a intervenit cu toate cele 25 de utilaje și la fel se va face și în zilele următoare, după încetarea ninsorilor, până când asfaltul va fi adus la negru, cum se spune. Am mai avut ceva observații în zonele de pantă, precum cea de la Grupul Școlar, unde le-am cerut să intervină cu o cantitate mai mare de material antiderapant”, a mai spus Ion Lungu.
La fel ca oriunde în lume, prioritate la deszăpezire o au arterele principale, încât pe străzile din cartiere, unde s-a ajuns mai rar, cantitatea de zăpadă depusă pe carosabil era mai mare.