Autoritatea pentru turism din Paris a lansat o campanie a bunei dispoziții pentru a stimula creșterea turismului, în cadrul căreia echipe de „ambasadori ai zâmbetului” au fost trimise în cele mai vizitate locuri din oraș pentru a întâmpina turiștii, informează Reuters.
Pentru a contracara scăderea numărului de turiști în contextul crizei economice dar și efectele reputației de oraș neprietenos, consiliul pe probleme de turism al Parisului a făcut o cerere simplă locuitorilor orașului: să zâmbească.
Optimismul va fi stimulat și prin măsuri efective de organizare a unor echipe de „ambasadori ai zâmbetului” amplasați în zonele cele mai frecventate de turiști, pentru a-i întâmpina și a le ura bun venit. Lansarea campaniei a fost făcută duminică, 12 iulie, când sute de tineri pe role s-au adunat în Place Vendome pentru a forma un zâmbet uriaș în centrul orașului.
„Trebuie să lucrăm cu imagini simple și de impact. Și nu este nimic mai expresiv decât un zâmbet”, a declarat Paul Roll, care conduce autoritatea pentru turism.
În luna mai, o cercetare realizată de site-ul TripAdvisor a arătat că Parisul este perceput ca fiind cel mai supraevaluat oraș din Europa, din cauza prețurilor mari și a locuitorilor neospitalieri.
Numărul turiștilor din Paris, cel mai vizitat oraș, a scăzut cu 17% din ianuarie, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2008, potrivit datelor oficiale.
Daniel Fasquelle, fondatorul asociației pentru turism a încurajat toți francezii să participe la această campanie.
„Dacă vrem ca turismul, domeniu care a generat mai mult de două milioane de locuri de muncă să rămână un sector economic important, toți trebuie să contribuim, începând de la categoriile profesionale din domeniu, politicieni și terminând cu fiecare om care locuiește în Franța”, a spus acesta.
În afară de campania zâmbetelor, Parisul a inițiat și alte acțiuni pentru a atrage vizitatori: lansarea unui site www.ChampsElysees.org., unde vizitatorii pot face o plimbare virtuală pe Champs-Elysees și construirea unor noi lanțuri hoteliere.