YouTube România, versiunea localizată a cunoscutei platforme, a fost lansată joi, urmând să afișeze cele mai vizionate și mai populare conținuturi video locale, fiind, de asemenea, un mediu de difuzare a conținuturilor create de compozitori, interpreți, televiziuni și agenții de publicitate.
Astfel, YouTube România permite creatorilor locali de conținuturi video să fie mai ușor de descoperit atât în România, cât și la nivel internațional. De asemenea, companiile locale vor avea posibilitatea de a folosi această platformă ca mediu de promovare, pentru a ajunge la publicul-țintă.
În plus, programul de parteneriat YouTube va oferi o cale pentru toți producătorii de conținuturi, mai mari sau mai mici, de a câștiga bani din clipurile video încărcate pe site.
Prezent la evenimentul de lansare, care a avut loc la București, Damien Veil, Head of YouTube and Video Sales Development SEEMEA, Google, a spus că lansarea YouTube România este un eveniment deosebit de important, care a necesitat un efort major.
„Este un eveniment important și pentru că a fost vorba despre foarte multă muncă. Oamenii redistribuie prin butonul Share pe YouTube mai mult decât pe orice altă platformă din lume, iar conținutul este pozitiv – astfel, pentru fiecare Dislike sunt alte 10 Like-uri la fiecare material video. Mai mult, 30% dintre utilizatori apasă butonul Share după vizionarea unui filmuleț, iar, în fiecare minut, peste 700 de utilizatori redistribuie conținutul via Twittter”, a spus acesta.
Noul design YouTube a fost lansat în urmă cu două luni
Noul design YouTube a fost lansat în urmă cu două luni și este mult mai accesibil utilizatorilor.
Veil a mai spus că platforma YouTube oferă, de asemenea, publicitarilor o mai mare posibilitate de a-și promova produsele direct către publicul-țintă. Astfel, publicitarii au posibilitatea de a-și găsi mai ușor audiența, dar și de a-și plia conținutul mesajului la aceasta.
„Suntem și vom fi aici pentru mult timp, pentru că YouTube creează valoare într-un ecosistem de tipul «win-win», iar noi știm că în România acest ecosistem este foarte puternic”, a mai spus Damien Veil.
De asemenea, Dan Bulucea, Country Manager Google România, a spus că, „prin lansarea YouTube.ro, se oferă posibilitatea utilizatorilor români de a avea acces la conținut local, acces la videoclipurile cele mai vizualizate în România și la videoclipurile cu cea mai mare creștere în ultima perioadă. Însă conținutul digital poate să însemne orice – de la un videoclip cu Smiley la un concert, un filmuleț de tipul «how to» sau orice altceva este relevant pentru utilizatori. În opt ani, această platformă a devenit cea mai mare colecție de astfel de filmulețe”.
„Numeroși membri ai comunității globale YouTube deja vizionează conținut românesc. Prin lansarea YouTube.ro, utilizatorii vor avea acces mai ușor la conținut de calitate fabricat în România”, a mai spus Dan Bulucea.
Acesta a adăugat că YouTube oferă utilizatorilor posibilitatea de a-și alege conținutul pe care îl accesează și de a face acest lucru de unde și când doresc.
„Utilizatorii au control absolut asupra conținutului postat pe YouTube”
În ceea ce privește modul în care arată prima pagină a platformei YouTube, Bulucea a precizat că aceasta „este «decisă» de un soft optimizat și este diferită în funcție de fiecare utilizator”, care, dacă este logat, poate alege, în funcție de preferințe, modul în care să arate prima pagină.
Prezent la rândul său la evenimentul de lansare a platformei YouTube România, Maciej Sojka, Head of Video Partnerships – YouTube, Central and Eastern Europe, consideră că, prin lansarea versiunii locale a acestei platforme, se creează un mediu extraordinar pentru utilizatorii care „adesea sunt surprinși să constate că ceea ce postează ei pe YouTube este accesat din cele mai îndepărtate colțuri ale lumii și, mai mult decât atât, pot face și bani din asta”.
Acesta a precizat că YouTube pune la dispoziția utilizatorilor și YouTube Analytics, care le permite să vadă câți utilizatori le-au vizualizat conținutul încărcat, ce parte a acestuia le-a plăcut și, mai mult, le oferă oportunitatea de a-și îmbunătăți conținutul postat pe platforma YouTube. „Iar cei mai buni creatori sunt cei care țin cont de părerile celor care le vizualizează conținutul. Și astfel, nu mai ești doar un creator de conținut, ci stabilești un parteneriat cu utilizatorii. Utilizatorii au control absolut asupra conținutului postat pe YouTube, platforma comportându-se ca un transmițător gigant”, a mai spus Sojka.
Referitor la posibilitatea ca un post de televiziune să prezinte conținut propriu pe platforma YouTube, acesta a precizat că a fost semnat deja un acord cu postul de televiziune național și că YouTube este deschis colaborărilor și cu alte televiziuni, cu unele aflându-se deja în discuții în acest sens.
„Noi semnăm contractele și le spunem partenerilor că noi le oferim platforma, însă decizia cu privire la conținutul pe care îl postează pe YouTube le aparține în exclusivitate”, a spus Maciej Sojka.
Mai mult, muzicienii și compozitorii români – reprezentați de Uniunea Compozitorilor și Muzicologilor din România – Asociația pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA) – și YouTube au anunțat încheierea unui acord de licențiere care le va permite artiștilor să obțină venituri din vizualizarea clipurilor lor pe YouTube.
De asemenea, Roton, Cat Music, Hahaha Production, MediaPro Music și TVR au decis să publice pe YouTube conținut propriu, devenind primii parteneri YouTube în România și punând astfel bazele unei prezențe solide pe această platformă, fapt care le va permite să-și distribuie ușor conținutul și să-și extindă publicul.
„Suntem onorați că putem fi parteneri, pentru că știm că importanța YouTube este foarte mare acum în lume. Iată că această platformă reprezintă pentru noi o intrare în normalitate pentru compozitorii români, în condițiile în care ADA numără 7.700 de membri la ora actuală. Această platformă este o oportunitate ca repertoriul românesc să fie scris pe YouTube și să fie pus la dispoziția marelui public. Pentru opere puse la dispoziție pe această platformă, acești compozitori vor fi remunerați. De asemenea, opere le pot fi folosite și la materialele publicitare, iar acest parteneriat se adresează tuturor generațiilor de compozitori și tuturor genurilor muzicale”, a spus Mircea Drăgan, membru al consiliului UCMR-ADA.
Acesta a mai precizat că, în conformitate cu parteneriatul încheiat cu YouTube și cu Legea drepturilor de autor, „autorii români își vor primi drepturile tot pe baza unui playlist și a datelor furnizate de YouTube România. De altfel, o condiție este aceea că fiecare compozitor membru al ADA trebuie să își declare aceste opere muzicale la sediul UCMR-ADA. UCMR are parteneriat de gestiune colectivă cu alte instituții de profil din toată lumea, astfel că un autor își poate urmări opera peste tot în lume”.
Potrivit lui Dan Bulucea, interfața YouTube permite și accesarea conținutului de limbă, dar și a celui de țară, astfel că, dacă un utilizator dorește să acceseze conținutul de pe YouTube.com în limba sa natală, poate face această selecție de limbă de pe interfața YouTube, la fel ca la Google, la fel cum un utilizator poate alege să vizualizeze conținutul video dintr-o anumită țară.
Lansarea YouTube România dă posibilitatea companiilor și agențiilor locale de publicitate să se adreseze publicului-țintă prin intermediul unor modele inovatoare de reclame video, inclusiv True View – un format non-intruziv care permite utilizatorului să închidă anunțurile publicitare pe care nu dorește să le vizioneze.
O arhivă globală de imagini și sunete – cea mai cuprinzătoare colecție de acest fel
Cu ajutorul YouTube, orice persoană care are o conexiune la internet și o cameră video poate distribui conținut video original accesibil în întreaga lume. Platforma reprezintă o arhivă globală de imagini și sunete – cea mai cuprinzătoare colecție de acest fel.
YouTube a depășit recent un miliard de utilizatori unici pe lună, 70% din trafic provenind din afara Statelor Unite ale Americii, iar în fiecare minut sunt încărcate pe această platformă 72 de ore de înregistrări video. Un sfert din numărul total de vizualizări pe YouTube provine de pe gadget-uri mobile.
Creat în 2007, YouTube numără în prezent peste un milion de creatori din peste 30 de țări din întreaga lume, care obțin venituri din videoclipurile lor postate pe platforma YouTube.
În fiecare zi sunt făcute milioane de noi abonamente la platforma YouTube. Abonamentele permit utilizatorilor să intre în legătură unii cu alții și să fie la curent cu activitatea acestora. De asemenea, peste un milion de agenți de publicitate utilizează platforme de anunțuri Google, majoritatea fiind companii mici.
Site-ul de partajare de fișiere video YouTube, proprietate a grupului Google, a devenit una dintre cele mai importante surse de informare din lume, potrivit unui studiu realizat de centrul de cercetare american Pew, publicat în Statele Unite în luna iulie 2012. Acest studiu a evidențiat faptul că subiectele de actualitate au fost cele mai căutate pe YouTube într-o perioadă de 15 luni, între 2011 și 2012.
YouTube LLC are sediul în San Bruno, California.