YouTube ia în considerare introducerea de taxe pentru vizionarea anumitor conținuturi online



YouTube ar putea începe să ofere servicii pe bază de abonament care să le permită utilizatorilor să urmărească online principalele show-uri și filme de televiziune, a declarat un reprezentant al Google, citat de Media Guardian.
În condițiile în care numeroși radiodifuzori au încheiat deja acorduri cu site-ul californian pentru a transmite integral programe online, Google a anunțat că ia în calcul și posibilitatea introducerii de taxe pentru acces pentru anumite conținuturi.
Într-un interviu acordat Reuters, David Eun, responsabil Google pentru parteneriate cu companii media, a confirmat că introducerea de taxe reprezintă o opțiune, în condițiile în care se încearcă încheierea de acorduri cu posturile TV și cu studiourile hollywoodiene.
Mișcarea reprezintă o încercare de a încheia mai multe acorduri cu deținătorii de drepturi, refractari atunci când vine vorba de publicarea conținuturilor lor online în lipsa unei compensații adecvate.
Până acum, YouTube a oferit, în mod gratuit, conținut pentru utilizatori și a încercat să genereze venituri din publicitate.
Google speră că introducerea unor taxe de acces, din care să fie plătiți radiodifuzorii pentru a-și da acordul în ceea ce privește punerea conținuturilor lor online, ar putea fi tentantă pentru aceștia. Varianta introducerii unui model pay-per-view ar putea fi și ea luată în calcul.
Eric Schmidt, Chief Executive Google, a declarat că obținerea de bani prin intermediul YouTube este „prioritară”, unii analiști estimând că platforma a înregistrat pierderi de circa 470 de milioane de dolari numai pe parcursul anului curent.
Deși YouTube atrage sute de milioane de vizitatori pe zi, nu a reușit încă să genereze venituri semnificative, publicitatea atașată clipurilor virale și conținuturilor generate de utilizatori reprezentând cea mai mare parte a veniturilor platformei.
Introducerea de acces contra cost la anumite conținuturi ar putea ajuta YouTube să facă față concurenței venită din partea unor rivali în plină dezvoltare, cum ar fi platforma americană Hulu, un joint venture între NBC, News Corporation și Disney. De la lansarea sa în 2008, prin oferirea unor episoade din seriale precum „House” sau din programe de tipul „The Daily Show”, Hulu a devenit cel de-al doilea cel mai urmărit site de conținut video din Statele Unite. Platforma ia în considerare extinderea și în afara Statelor Unite, un prim teritoriu vizat fiind cel al Marii Britanii.