Yahoo și AOL impun taxe pentru poșta electronică



Doi dintre cei mai importanți operatori de e-mail din lume, Yahoo Inc. și America Online, plănuiesc să percepă un onorariu opțional pentru direcționarea mesajelor către destinatar fără a le mai trece prin vechile filtre.
După cum informează Winnipegsun, aceste onorarii, cuprinse între un sfert de cent și un cent pentru fiecare e-mail, reprezintă cea mai recentă încercare a celor două companii de a elimina publicitatea nesolicitată sau spam-ul. Astfel, persoanele care vor trimite e-mail-uri vor avea garanția că mesajele lor nu vor mai fi filtrate ci vor purta un fel de timbru electronic, ce „anunță” destinatarul că mesajul pe care l-a primit este „legitim”.
Potrivit sursei citate, ambele companii filtrează de mult timp e-mail-urile, căutând cuvinte cheie care apar de obicei în spam-uri și în mesajele frauduloase. Însă astfel de practici identifică uneori în mod fals mesajele legitime și le cataloghează drept spam, afectând actifitatea multor agenți economici.
„Majoritatea partenerilor vor o modalitate diferită de a transmite e-mail-urile, având garanția că mesajele vor ajunge acolo unde trebuie”, a declarat Nicholas Graham, purtătorul de cuvânt al AOL, o divizie a companiei new-york-eze Time Warner Inc. Totodată, el a adougat că reprezentanții companiei americane vor începe să ofere un astfel de serviciu clienților săi din luna aprilie.
De asemenea, purtătorul de cuvânt de la Yahoo Inc., Karen Mahon, a precizat că și compania sa va pune la dispoziția clienților săi un serviciu similar în lunile următoare.
Potrivit sursei citate, planul este opțional și se poate aplica numai pentru o parte dintre persoanele care trimit mesaje prin poșta electronică. Analiștii consideră că modelul curent a condus la proliferarea spam-urilor și a așa-numitelor „phishing scams”, pentru că persoanele care le asigură perpetuarea pot realiza profituri importante, chiar dacă foarte puțini dintre destinatari răspund la astfel de mesaje.
AOL și Yahoo au anunțat că programul lor, care va fi pus în aplicare prin intermediul companiei Goodmail Systems, va avea ca țintă băncile, distribuitorii online și alte grupuri care trimit un număr foarte mare de e-mail-uri.
(Click News)