VW Golf VI mai ieftin cu 1165 euro decât Golf V



Volkswagen Golf VI 2008 Rendering
Volkswagen Golf VI 2008 Rendering

Volkswagen, în sfârșit, se destăinuiește. Se pare că răbdarea uneori este răsplătită cu vârf și îndesat. După ce luni de zile presa a așteptat chiar și cel mai mic amănunt legat de noua generație Golf VI, în ultimele trei zile, producătorul no.1 din Europa a furnizat informații prețioase despre iconicul model compact.
Mai întâi de toate, a fost din nou confirmat debutul viitorul Golf la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie a anului curent. A șasea generație va beneficia de aportul tehnologiei stop-start ce va figura ca dotare de serie pentru versiunea ecologică BlueMotion și disponibilă pe lista de opționale pentru restul versiunilor de echipare.
Sistemul start-stop ajută la economisirea carburantului atunci când mașina staționează în trafic, la semafor sau în ambuteiaje, oprind funcționarea motorului când transmisia nu este cuplată.
Golf VI va fi asamblat la uzina din Bruxelles, la costuri de producție mult mai mici decât actualul model. Volkswagen va economisi aproape 1.165 de euro pentru fiecare exemplar în parte fabricat în Belgia ca urmare a regândirii procesului de producție, a reducerii costurilor prin utilizarea de componente comune cu Golf V și estimarea unui volum mai mare de vânzări.
Din păcate, scăderea prețului în operațiunile de fabricare nu se va reflecta și în prețul de bază al mașinii, Volkswagen putând însă să scadă costul de achiziție al noului Golf VI doar dacă se va considera necesar, afirmă un purtător de cuvânt.
„Cu noul model am făcut profit la doi ani după lansare. Noua generație Golf ne va permite să fim profitabili imediat după lansare” spune un oficial german care a dorit să nu își dezvăluie identitatea.
Lider în clasa compactelor, Golf se dorește a fi un model apreciat și la partea de consum. Din acest motiv, Volkswagen anunță că a pregătit câteva propulsoare de mic litraj, respectiv de 1.0 litri și 75 de cai putere și 1.2 litri de 90 de cai putere, cu un remarcabil raport consum/performanțe.
Noile motorizări vor fi intra în echiparea modelelor comercializate din primăvara anului viitor, până atunci gama agregatelor fiind completată de unități TSI și TDI.
Așadar, Golf VI va împărți numeroase componente cu actuala generație, inclusiv o parte din motoare vor fi păstrate, însă nu avem nici o idee asupra designului.