Aleșii locali suceveni se vor întâlni într-o ședință extraordinară de Consiliu Local imediat după sărbătorile de Paști, pe 16 aprilie, pentru a desemna societatea care se va ocupa temporar de salubrizarea menajeră a municipiului reședință de județ.
Măsura este absolut necesară, pentru că din 18 aprilie expiră contractul pe care municipalitatea îl are cu firma de salubrizare Rosal, contract care nu mai poate fi prelungit. În același timp, licitația de desemnare a unui nou operator, pentru o perioadă de 12 ani, abia a fost demarată la începutul săptămânii, până la finalizarea acesteia putând trece chiar și doi ani, dacă se va declanșa un nou carusel al contestațiilor.
Cel mai vehement contestatar al acestei situații s-a dovedit a fi viceprimarul Ovidiu Doroftei, care a ridicat problema legalității acestui demers:
„Suntem într-o situație inedită, cu care sper să nu ne mai intersectăm vreodată. Suntem într-o ședință de îndată pentru aprobarea negocierii fără publicare prealabilă pentru contractul de salubrizare menajeră. Ce e așa de îndată la acest contract de care toată lumea a știut că expiră în luna aprilie, de am ajuns să votăm cu două săptămâni înainte să intrăm într-o fază de negociere?”.
Acesta i-a pus pe gânduri pe consilieri, menționând o prevedere legală privind „inacțiunea autorității locale”, în baza căreia nu ar fi legal să voteze respectivul proiect de hotărâre.
“Suntem puși să alegem, dintre două rele, răul cel mai mic. Dacă nu luăm o decizie favorabilă acestui proiect de hotărâre, astăzi, vom rămâne fără serviciu de salubrizare menajeră, iar în maxim o săptămână înotăm prin gunoaie”, a spus Doroftei.
Drept răspuns, primarul Ion Lungu i-a atras atenția că serviciul de salubrizare este în atribuțiile viceprimarilor, care pot fi trași la răspundere dacă nu și-au făcut treaba, dar a spus că nu despre asta e vorba, motivul real al acestei întârzieri ținând de faptul că s-a pornit de la ideea amenajării a 60 de puncte subterane de colectare a deșeurilor și s-a ajuns până la urmă la 145, identificate în teren și stabilite de comun acord cu populația din acele zone.
„Să nu ne aruncăm praf în ochi unul altuia. E o culpă comună, dar în interesul comunității”, l-a dojenit Lungu pe Doroftei.
Pericolul neaprobării respectivului proiect de hotărâre a fost subliniat de celălalt viceprimar, Lucian Harșovschi:
„Dacă nu dai cu mătura două zile prin oraș deja te înjură unii cetățeni, dar dacă nu se ridică buncărele de gunoi câteva zile, facem din Suceava un nou Napoli, care a stat cu deșeurile menajere sub geam. Trebuie să luăm astăzi o decizie, să alegem răul cel mai mic”.
În cele din urmă, proiectul a fost aprobat în unanimitate, astfel încât în prima joi după Paște, Consiliul Local se va reuni pentru a desemna noul operator de salubrizare menajeră al Sucevei, care va presta acest serviciu public până la desemnarea unui câștigător al licitației în valoare de aproape 20 de milioane de euro.
Necesitate
Vot condiționat, pentru ca Suceava să nu fie sufocată de gunoaie
