Volvo știe că rafinamentul la o mașină premium nu este o opțiune, ci un atribut. Dacă mai adaugi și o notă de individualitate, atunci rețeta aleasă îți garantează un loc sigur în rândul produselor exclusiviste, atât prin stil, cât și prin dotări.
Acesta este și rolul pentru care a fost creată linia R-Design, adoptată de modelele C30, S40, V50 și XC90.
De curând, suedezii au mărit familia cu încă un membru, V70, ce primește acum o binemeritată nouă versiune, menită să acorde un aer distins automobilului break. Pentru foarte mulți clienți, V70 reprezintă esența mărcii Volvo, bazată pe ideea de a oferi un automobil practic, sigur, expresiv. Accesoriile de natură sportivă ale pachetului R-Design încununează și desăvârșesc eforturile suedezilor de a da și mai multă savoare modelelor sale.
„R-Design se aliniază tendinței noastre de a ne concentra asupra modului în care noi considerăm că mașinile noastre pot fi emoționale. Pachetul permite cumpărătorilor opțiunea de a condimenta personalitatea deja distinctă a acestor modele” declară Steve Mattin, directorul de design Volvo.
Chiar și pentru cei mai puțini familiarizați cu V70, exteriorul lasă impresia unui vehicul aranjat ireproșabil. La partea frontală, grila motorului cu finisaj din aluminiu matisat se asortează cu elementul de decor al proiectoarelor de ceață realizat din același material și în aceeași manieră. Jantele Cratus de 18 inch și pragurile laterale ușor mărite conferă dinamism, în timp ce evacuarea cromată cu 90 mm în diametru, insertul din plastic negru montat în spoiler și eleronul fixat pe acoperiș amplifică linia sportivă a mașinii.
Modificările estetice sunt însoțite și de cele de natură tehnică, șasiul sportiv, echipat cu noi componente la partea de direcție, fiind coborât cu 20 de mm pe trenul față și 15 mm pe puntea spate.
Interiorul nu face nici el rabat de la tipicul liniei R-Design. Șoferul va acționa o parte din comenzi de pe o consolă centrală special creată pentru acest model și ține sub control mașina prin intermediul unui pedalier din aluminiu și volan sportiv îmbrăcat în piele perforată. Scaunele au fost modificate structural pentru a oferi o mai bună susținere laterală, stabilitate dar și confort.
Emblema R-Design, dispusă pe volan, grilă și tetiere, le reamintește celor aflați în preajma sau în interiorul mașinii că această versiune accesorizată este un Volvo mai aparte, din păcate doar după port. Asta pentru că sub capotă se află același motor T6 de 285 de cai putere ce echipează și versiunea comună V70. La această variantă de motorizare Volvo oferă și sistemul AWD de tracțiune integrală. Conform ultimei statistici remise în februarie 2008, break-ul V70 este al patrulea model ca vânzări din gama producătorului suedez.
În ultimii doi ani s-au comercializat peste 134.500 de exemplare V70, o cifră modestă după unii, însă pentru producător ea reprezintă 17% din totalul volumului de automobile comercializate în 2006 și 2007.