Volvo a făcut pace cu mediul. Suedezii și-au luat angajamentul de a avea mai multă aplecare spre subiectul ecologie, un capitol neglijat ani la rând, motiv pentru care automobilul s-a transformat în cel mai mare dușman al naturii și principalul poluator al lumii.
Concret, suedezii propun ca soluție de moment o linie de vehicule ecologice alimentate cu combustibili alternativi ce se pot lăuda cu o scădere importantă a nivelului emisiilor.
Versiunile ecologice sunt echipate cu motoare de tip FlexiFuel, ce funcționează cu bioetanol, un carburant ecologic obținut din plante sau deșeuri lemnoase, produs al cărui mare avantaj este acela de a fi mult mai puțin poluant decât benzina sau motorina.
Familia deja existentă de automobile ecologice pe biocarburanți primește doi membri: modelele S80 și V70, ce beneficiază acum de versiuni ecologice. Ambele automobile folosesc un motor în cinci cilindri de 2,5 litri, supraalimentat, ce poate funcționa fie numai cu benzină, fie numai cu bioetanol, dar și cu E85, un carburant compus din 85% bioetanol și 15% benzină.
Volvo susține că, indiferent de combustibilul folosit, versiunile S80 FlexiFuel și V70 FlexiFuel vor satisface dorința de performanță a celui aflat la volan. Motorul produce 200 de cai putere și un cuplu motor de 300 de Nm, dar, după spusele oficialilor Volvo, valorile de bază ale propulsorului ar fi fost mult mai mari, ceea ce ar fi eclipsat statutul de automobil „verde”. Dorința lor a fost să limiteze performanța pentru a obține un consum redus. Unitatea de 2.5 litri și 200 CP are cu consum mediu de 9.2 litri la 100 de km, în versiunea de echipare cu transmisie manuală, și de 10.2 litri la 100 de km, în cazul când se folosește o transmisie automată.
Consumul crește cu aproximativ 30-40% dacă modelele trec pe bioetanol, însă emisiile de noxe se mențin la un nivel mai scăzut decât în atunci când se utilizează benzina.