Volvo ține pasul cu marile puteri ale segmentului premium.
Chiar dacă nu îi este deloc ușor să meargă în ritmul impus de principalii jucători pe piață, Audi-BMW-Mercedes, producătorul scandinav face tot posibilul să nu piardă trena acestora.
Cel puțin până acum, Volvo este în grafic, reușind să aducă la timp două modele SUV, mai întâi XC90 și în curând XC60, ca alternative la oferta nemților.
Însă adversarii continuă să mizeze pe mașini din sectorul SUV-crossover plănuind apariția unor modele de dimensiunile compactelor de clasă C, iar suedezii trebuie să mărească și ei miza.
La sfârșitul anului 2006 un manager pe probleme de marketing de la Volvo a destăinuit câteva din planurile companiei pe următorii ani, în care este prins și al treilea model SUV!
Poziționat sub actualul XC60, viitorul SUV-compact se va numi XC30, potrivit afirmațiilor făcute atunci de managerul suedez.
Neoficial, informația este confirmată astăzi de surse din interiorul Volvo care au dorit să rămână sub protecția anonimatului.
Dezvoltat pe platforma mezinului C30, noul vehicul 4×4 urmează să împlinească același ritual la partea de concepție, observat și la „vecini” – BMW va construi X1 pe platforma Seriei 1, iar Audi va produce Q3 pe structura următoarei generații A3.
Practic XC30 va fi un model C30 cu o gardă la sol mai înaltă, pasaje ale roților modificate, caroserie robustă și umeri înălțați.
Noul SUV va prelua din banca de gene a viitoarei versiuni C30 wagon (break) și nu de la C30 hatchback, așa cum se stipula până acum, modelul fiind gândit cu o caroserie în 5 uși, o gamă de trei-patru motorizări cu valori cuprinse între 145 și 220 de cai putere și tracțiune integrală AWD.
Din punct de vedere estetic XC30 va prelua limbajul de design creionat pe XC60 însă va păstra și amprenta vibrațională a mașinii din care derivă.
Volvo intenționează să scoată noul SUV-compact în 2010, iar cu an mai devreme, probabil în toamna lui 2009 să prezinte și un concept.
XC30 vizează în principal să acapareze piețele cu potențial din Europa.