Volvo este, pentru mulți, sinonim cu ideea de siguranță. Pentru o parte dintre noi este suedezul inovator care a investit mașinile sale cu un nivelul maxim de securitate combinat cu calitatea și rafinamentul specific segmentului premium.
Povestea vikingului de oțel începe să se deruleze din dimineața zilei de 14 aprilie 1927, când pe linia uzinei din Goteborg iese primul model cu numele Volvo.
Botezat ÖV4, acronimul ÖV înseamnă în suedeză „model deschis” iar 4 semnifica numărul de cilindri ai motorului, automobilul a avut un debut ezitant, în primul an fiind vândute 297 de unități.
Volvo a avut nevoie de 23 de ani pentru a putea fabrica 100.000 de vehicule pe an, producția din anul 1950 fiind realizată astăzi în numai trei luni de zile.
20 februarie 2008 este un moment special pentru toți cei aflați sub „simbolului fierului”, emblema Volvo un cerc cu o săgeată diagonală, aleasă pentru a asocia mașinile cu oțelul suedez, renumit pentru durabilitatea sa.
Este pagina cea mai sublimă a istoriei, unde stă menționat „astăzi am fabricat automobilul cu numărul 15 milioane. După aproape 81 de ani de activitate constructorul suedez anunță cu mândrie celebrarea acestui eveniment, în onoarea fondatorilor Assar Gabrielsson și Gustav Larson. Vehiculul cu numărul 15.000.000 este un model decapotabil, C70, asamblat la uzina Uddevalla.
După cum se știe Volvo nu este un producător de volum și nici nu și-a propus vreodată să devină, manufacturierul scandinav fiind axat și centrat chiar de la începuturile sale pe conceptul de produse calitative și sigure. Dovada o reprezintă recordul consemnat în Guiness Book de modelul Volvo P1800, care, în anul 2002, avea la bord peste 3.210.000 kilometri parcurși. Proprietarul mașinii, Irv Gordon, dorește ca în 2012 să ajungă la aproape 5.000.0000 de km.