După ce Loganul realizat de Renault s-a dovedit o afacere profitabilă, nemții de la Volkswagen au decis să se implice și ei în sectorul așa-numitelor autoturismelor „low cost”, „ieftine”, cu o operațiune practic identică celei a colosului francez. Cu alte cuvinte, este vorba de un acord cu o țară din Europa de Est, unde, inițial, să fie comercializate autoturismele. Compania germană va construi un centru de producție la Kaluga, la 160 kilometri sud-est de Moscova. În această fabrică se va asambla inițial Skoda Octavia, dar VW urmărește și producerea modelelor Polo, Passat, Touareg. În plus, producătorul german vizează și realizarea unui autoturism pentru piața locală, care să coste ceva mai puțin de 10.000 de euro și care să aibă drept „muză de inspirație”, modelul Polo. Grație acestui centru la sud-est de Moscova, o dată lansată producția la cote maxime, compania germană intenționează să mărească de cinci ori volumul vânzărilor sale. Volumul total al investițiilor pentru acest proiect este de 270 de milioane de euro, iar capacitatea de producție a acestei uzine va atinge 115.000 de automobile anual, un adevărat record pentru VW. În plus, centrul va oferi 3.500 de locuri de muncă, uzina urmând să producă de la mijlocul anului viitor. Piața de desfacere rusă reprezintă o mană cerească pentru companiile automobilistice, având în vedere continua creștere a parcului auto, care în 2005 a atins 1,84 milioane de vehicule, cu 14,4 la sută mai mult decât în 2004. În plus, în 2005, rușii au investit 22 de miliarde de dolari în automobile, dintre care jumătate pentru mașinile noi importate. Însă, pe lângă toate astea, dincolo de dezvoltarea pieței rusești, există și posibilitatea de a vinde cu mare succes în Europa un model ieftin, exact cum a făcut Renault cu Logan.
(Click News)




