Volkswagen și-a greșit socotelile, nu o dată, ci de două ori. Nota de plată? O amânare de jumătate de an pentru debutul mult lăudatului Up! și costuri suplimentare de dezvoltare.
Inițial, buburuza germană era programată să apară în anul 2010 și era construită pe o platformă unică în cadrul gamei de modele, Up! fiind produsă pe platformă pentru un model echipat cu tracțiune spate și motor montat pe puntea spate.
După ce inginerii, din motive încă necomunicate, au hotărât că pentru modelul de serie este mult mai convenabilă o configurație cu tracțiune față pentru citadina Up!, producătorul s-a văzut nevoit să decaleze data debutului.
Modelul de oraș va sosi în prima jumătate a anului 2011, declară Martin Winterkorn, directorul executiv Volkswagen.
Între timp, inginerii lucrează de zor la o platformă modificată a conceptului Up!, care va fi livrat numai cu tracțiune pe față. Aceasta va conferi multiple avantaje deoarece Volkswagen va putea utiliza în procesul de producție, componente de la alte modele din gama actuală. În schimb, interiorul mașinii va fi mai mic decât în cazul versiunii cu motor spate.
Vehiculul mini va „intra în pâine” la o bună perioadă după ce principalii săi rivali Fiat Topolino și Toyota iQ vor fi deja trecut de perioada rodajului. Volkswagen intenționează să comercializeze în primul an circa 500.000 de exemplare Up! pe piețele Europei. Vor fi lansate în primă fază două variațiuni pe tema minicarului german: Space-Up! – un minivan de 5 locuri și Space Up! Blue – un model ecologic alimentat cu energie electrică provenită de la baterii solare și pile de hidrogen.