Volkswagen va fi pe cai mari anul acesta, la Geneva. Așa cum stă bine unui lider continental, producătorul din Wolfsburg va înșira o pleiadă de șase premiere mondiale, din care trei aparțin viitoarei game de modele Golf.
Pe ultima sută de metri, germanii au confirmat că vor prezenta la evenimentul din Elveția o versiune super-economică a popularului Golf.
Este vorba de un automobil echipat cu un agregat hibrid diesel-electric, foarte atent în ceea ce privește consumul de carburant și emisiile poluante. Grupul propulsor va fi format dintr-un motor diesel de trei cilindri ce produce 75 de cai putere, cuplu maxim 126 Nm la 3800 rpm, și un motor electric de 27 de cai putere.
Modul de acționare este foarte bine definit: când mașina se va opri în trafic la semafor sau în alte momente, motorul diesel este decuplat, iar motorul electric preia sarcina de a propulsa și asista vehiculul și în momentele de frânare.
Conform afirmațiilor lansate de nemți, Golf Hybrid va avea nevoie de doar 3.4 litri de carburant pentru a parcurge 100 de kilometri, în timp ce volumul noxelor emise în atmosferă se va situa la 89 de grame pe kilometru, un nivel record în segmentul său de acțiune.
Interesant este faptul că Volkswagen nu va folosi pe Golf Hybrid noua generație de acumulatoare Litiu-Ion, așa cum procedează la ora actuală marea majoritate a producătorilor, ci un set de baterii Nichel-Metal Hidrid, montate în zona portbagajului, care, comparativ cu cele menționate anterior, generează mai puțină energie și sunt mai voluminoase.
Hibridul va intra în echiparea noii generații Golf 6, ce va fi dezvăluită mâine, 4 martie 2008.
Modelul a fost creat pentru a respecta severele norme de poluare din Statele Unite, piața care va atrage cei mai mulți clienți ai versiunii diesel-electric. Acesta va dispune de modificări tehnice similare versiunii Bluemotion, respectiv pneuri cu presiune majorată ce asigură o rezistență scăzută la rulare, trepte de viteză mai lungi, îmbunătățirea aerodinamicii prin modificarea grilei motor și a gărzii la sol.
Germanii mai spun că vehiculul în cauză va intra în producția de serie la sfârșitul lui 2009, urmând ca în anul următor să ajungă la concesionari.