Volkswagen a avut destule de arătat la Geneva. Dintre toate vedetele prezente la eveniment, Scirocco s-a detașat de restul noilor sosiți, Passat CC sau Golf TDI Hybrid. În lipsa mult așteptatului Golf 6, model anunțat pentru Geneva, dar evaporat din planul politic și interesele VW în lume, legendarul Scirocco este magnetul în jurul căruia a gravitat toată mass-media.
În urmă cu exact 34 de ani, tot la Geneva, se lansa prima generație Scirocco, iar după mai bine de un deceniu și jumătate de la producția ultimului exemplar, sportivul coupe se întoarce în forță, încărcat de gloria trecutului. Prezența conceptului IROC a reiterat dorința celor de la Volkswagen de a pune pe picioare un automobil dorit de generația tânără, care nu regăsea în Golf exotismul și performanța pură. Acum, fanii mărcii germane dar mai ales cei ai modelului în sine pot jubila. Așteptarea s-a încheiat, Scirocco a sosit!
Este a treia generație care promite să să fie extrem de competitiv în segmentul său. Echipat cu un șasiu adaptiv și o transmisie DSG cu 7 trepte, coupe-ul sportiv din Wolfsburg este născut pentru a face spectacol pe drumurile publice.
Scirocco, model cu o caroserie în două uși, va oferi patru locuri la interior și o paletă de propulsoare TDI și TSI, care produc între 122 CP și 200 cai putere. Astfel, gama benzinelor va fi formată din trei unități TSI de 122, 160 și 200 CP, iar la capitolul motoare economice se oferă un diesel de 140 de cai putere care furnizează un cuplu maxim de 320 Nm/1.750 rpm. Demarajul se execută în 9.3 secunde, iar viteza de top atinge 207 km/h. Versiunea diesel are un consum mixt de doar 5,4 l/100 km.
Partea de transmisie este asigurată de o cutie manuală cu 6 trepte sau, opțional, o cutie cu dublu ambreiaj DSG cu 7 rapoarte.
Noul VW Scirocco va fi lansat la sfârșitul lunii august, la un preț de pornire de 21.750 de euro în Germania.