Volkswagen Scirocco R creat pentru a ”fabrica” adrenalină



Volkswagen așterne la picioarele împătimiților de modele rapide, una din cele mai interesante alternative din clasa compactă. Scirocco R este numele său și devine primul derivat în gama legendarului coupe relansat acum aproape trei ani. Modelul se individualizează la exterior printr-o serie de modificări aplicate barelor de protecție, un nou set de jante de 18 inch, semnalizatoarele cu LED-uri, fantele de aer din spoiler și bineînțeles cele două evacuări cromate.
Vopseaua albastru-violet completează tabloul unei versiuni cu un caracter puternic. Motorizarea disponibilă pe Scirocco R este propulsorul turbo pe benzină 2.0 TSI de 265 de cai putere. Acesta poate fi regăsit în combinație cu o transmisie manuală cu șase trepte sau una automată DSG cu același număr de rapoarte.
Scirocco R are tracțiunea doar pe puntea față, iar sistemul XDS care a debutat pe Golf GTI este disponibil și pe acest coupe sportiv, rolul său fiind acela de a îmbunătăți performanțele și momentele de tracțiune. Trenul față primește un cuplu maxim de 350 Nm, prestațiile modelului german fiind de 6,4 secunde pentru modelul cu transmisie clasică și 6,5 secunde pentru cel echipat cu cutia DSG, de la 0 la 100 km/h în cazul accelerației, și de 250 km/h viteză maximă – limitată electronic.
Volkswagen Scirocco R oferă ceea ce oferă la un prețdeloc ieftin. 34.000 de euro atât costă exclusivismul și gena sportivă a acestui coupe cu reacții foarte rapide.
Consumul de carburant anunțat de producător se situează la 8,2 litri/100 km.
Performanțele în materie de frânare sunt date de un sistem optimizat pentru a răspunde cerințelor și solicitărilor la care este supusă o mașină sport din clasa compactă. Toate discurile de frână sunt ventilate și au un diametru mărit (345 mm pe față și 310 mm pe spate).
Garda la sol este coborâtă cu câțiva milimetri iar suspensiile recalibrate, pentru o ținută de drum fermă și precisă. Opțional, clientul poate alege sistemul electronic de reglare a tăriei suspensiilor – DCC.
Interiorul se remarcă prin scaunele sport cu o bună susținere laterală, inserturi din aluminiu, pedalier din aluminiu și tapițerie din piele cu o structură tubulară.