Volkswagen așterne la picioarele împătimiților de modele rapide, una din cele mai interesante alternative din clasa compactă. Scirocco R este cel mai rapid derivat în gama legendarului coupe, care nu are foarte mulți concurenți pe segmentul său. Modelul se individualizează la exterior printr-o serie de modificări aplicate barelor de protecție, un nou set de jante de 18 inch, semnalizatoarele cu LED-uri, fantele de aer din spoiler și bineînțeles cele două evacuări cromate.
Vopseaua albastru-violet completează tabloul unei versiuni cu un caracter puternic.
Scirocco R are tracțiunea doar pe puntea față, iar sistemul XDS care a debutat pe Golf GTI este disponibil și pe acest coupe sportiv, rolul său fiind acela de a îmbunătăți performanțele și momentele de tracțiune.
Trenul față primește un cuplu maxim de 350 Nm, prestațiile modelului german fiind de 6,4 secunde pentru modelul cu transmisie clasică și 6,5 secunde pentru cel echipat cu cutia DSG, de la 0 la 100 km/h în cazul accelerației, și de 250 km/h viteză maximă – limitată electronic.
Motorizarea disponibilă pe Scirocco R este propulsorul turbo pe benzină 2.0 TSI de 265 de cai putere. Acesta poate fi regăsit în combinație cu o transmisie manuală cu șase trepte sau una automată DSG cu același număr de rapoarte.
Consumul de carburant anunțat de producător se situează la 8 litri/100 km.
Performanțele în materie de frânare sunt date de un sistem optimizat pentru a răspunde la cerințele și solicitările la care este supusă o mașină sport din clasa compactă. Toate discurile de frână sunt ventilate și au un diametru mărit (345 mm pe față și 310 mm pe spate).
Garda la sol este coborâtă cu câțiva milimetri iar suspensiile recalibrate, pentru o ținută de drum fermă și precisă. Opțional, clientul poate alege sistemul electronic de reglare a tăriei suspensiilor – DCC.
Interiorul se remarcă prin scaunele sport cu o bună susținere laterală, inserturi din aluminiu, pedalier din aluminiu și tapițerie din piele cu o structură tubulară.