Volkswagen are o motivație specială de a optimiza constant parametrii motoarelor, o practică ce demonstrează că strategia de îmbunătățire a produselor are o prioritate maximă.
A treia generație Scirocco va trece în al doilea an de carieră, iar nemții au prevăzut câteva schimbări sub capotă. Practic este vorba de versiunea 2010 mai puternică și economică, așa cum stă bine unui automobil modern.
Vechea motorizare 2.0 TSI de 200 CP va fi înlocuită cu 2.0 TSI de 210 CP, preluată de pe Golf GTI. Puterea maximă este disponibilă de la 5.300 de rotații pe minut, iar cuplul maxim de 280 Nm este livrat constant în plaja 1.700 – 5.200 rpm.
Pe o parte din piețele europene clienții modelului Volkswagen Scirocco pot comanda deja noua versiune de motorizare, ce aduce un plus de dinamism coupe-ului de clasă compactă.
Propulsorul îndeplinește normele Euro 5 și poate fi cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată cu dublu ambreiaj tot cu 6 trepte, pentru care se va plăti aproape 1.900 de euro în plus. Ca urmare a creșterii puterii maxime, performanțele suferă mici îmbunătățiri. De altfel, acestea sunt identice compactei Golf GTI. Viteza maximă crește de la 235 la 240 km/h, iar demarajul de la 0 la 100 km/h se realizează mai rapid, în 6,9 secunde, față de 7,2 secunde. Micul bagaj de putere nu a afectat câtuși de puțin consumul mediu, ba din contra inginerii Volkswagen s-au străduit să minimizeze pe cât posibil nevoia de resurse. Astfel, de la 7,6 litri/100 km, cât solicita versiunea cu 200 CP, s-a ajuns la 7,4 litri/100 km la modelul cu 210 CP. Nici nivelul emisiilor nu a fost omis, astfel că și aici se înregistrează progrese mărunte. De la 179 de grame de CO2 s-a ajuns la o rată a emisiilor de 172 g/km. Versiunea echipată cu unitatea de 210 cai putere și transmisie manuală este disponibilă pe piața germană la un preț de pornire 26.050 de euro, în timp ce modelul cu transmisie automată DSG are un preț de bază de 27.925 euro. Comparativ cu Golf GTI care utilizează același motor, Scirocco este mai ieftin cu 600 de euro.
În prezent Volkswagen Scirocco beneficiază de o gamă de cinci propulsoare din care trei turbo pe benzină TSI de 122 CP, 160 CP, 210 CP, și două turbodiesel de 140 și 170 de cai putere.