Volkswagen este cu ochii pe America. Piața cu cel mai mare potențial de absorbție în privința automobilelor noi, este încă ostilă grupului auto german, care parcă abia scoate capul la suprafață în comparație cu mărcile japoneze sau cele autohtone vândute de zeci de ori mai bine. Volkswagen visează să treacă de la locul 4 (ocupat în prezent) la poziția numărul 1 în topul mondial al constructorilor, lucru imposibil de realizat dacă fabricantul din Wolfsburg nu se impune pe piețele din Statele Unite și Canada. Fabricantul susține că se va adapta mai bine nevoilor și cerințelor de aici oferind produse noi, tot mai competitive și capabile să atingă o coardă sensibilă din inima americanului de rând. Prima mișcare este lansarea unui nou monovolum, gamă de automobile foarte populară peste ocean, aproape la fel de apreciată ca și clasa de modele pick-up.
Volkswagen anunța în urmă cu ceva timp lansarea unui nou vehicul denumit „Routan” ce va debuta la Salonul Auto de la Chicago. Mașina de familie este un proiect realizat în parteneriat cu Chrysler, încheiat în urmă cu doi ani. Numele „Routan” vine de la cuvântul englez „route”(drum, rută) și sufixul „an” specific monovolumelor VW (Touran, Suran și Sharan) ce subliniază caracterul dinamic al acestor vehicule.
La partea de motorizare vor fi oferite trei propulsoare V6: 3.3 litri de 175 CP, 3.8 litri de 197 CP și 4.0 litri de 253 cai putere. Monovolumul, lung de peste 5 metri ce va dispune de 7 locuri, va fi asamblat din vară alături de Chrysler Town & Country și Dodge Grand Caravan, la fabrica Chrysler din Windsor, Ontario.