Volkswagen este uimit de succesul bolidului Audi R8.
Înainte ca mașina aceasta să existe, colegii de la Volkswagen pregătiseră unul din cele mai îndrăznețe prototipuri create vreodată de inginerii uzinei din Wolfsburg. Denumit Concept-R, studiul era primul pas serios făcut de germani spre clasa sportivelor cabrio de performanță. Scepticismul a făcut ca modelul supersport să servească doar ca exemplu pentru R8. Impactul automobilului Audi a demonstrat că Volkswagen s-a înșelat atunci când a ezitat să-l pună pe linia de producție.
Inginerii din Wolfsburg doresc să scoată în lume modelul trimis de câțiva ani buni pe banca de rezerve. Proiectul nu a fost abandonat iar producătorul are toate motivele să-l aducă la lumina zilei chiar și cu riscul de face concurență superstarului R8.
Numele mașinii de serie va fi Rayra iar data debutului nu a fost încă stabilită. În ciuda numeroaselor zvonuri Vokswagen nu pare deloc interesat să discute cu presa despre un subiect pe care, din câte se vede până acum, îl cataloghează drept un proiect top-secret.
Surse aflate sub protecția anonimatului spun că Rayra va utiliza platforma lui Audi R8, în nici un caz cea pregătită pentru Concept-R. Soluțiile agreate și normale în condițiile date ar fi motorul în configurație V8 de 4.2 litri și 420 cai putere ce va fi dispus central, suspensii active, tracțiunea integrală și transmisie automată cu dublu ambreiaj.
Producția ar putea începe în 2009 sau 2010 iar vânzările vor demara în același an. Prețul acestui supercar ar putea fi cu 10-15.000 de euro mai mic în comparație cu cel al fratelui vitreg R8.