Volkswagen pierde tot mai mult teren în sectorul B al mașinilor mini. În ciuda eforturilor făcute de producătorul auto nr.1 din Germania și Europa, actuala serie Polo nu poate decât să se mulțumească cu un loc aproape de top 3, unde pozițiile sunt ocupate în ordine de Peugeot 207, Opel Corsa și Ford Fiesta.
Conform unui purtător de cuvânt, Volkswagen vrea ca următoarea generație ce se va lansa anul viitor să devină un lider în segmentul de activitate, cu vânzări care să-l situeze între Passat și Tiguan. Germanii sunt foarte optimiști și spun că noua generație Polo va fi un etalon în clasa sa, un rival extrem de puternic ce se va evidenția prin noul standard de calitate, tehnologiile adoptate și dotările standard.
„Vom avea o gamă formată din versiuni noi, foarte atractive și la modă” spune Wolfgang Bernhard, unul din responsabilii cu dezvoltarea noului Polo. Interesant este că oficialul german continuă să ofere detalii despre modelul cabrio și mai puțin despre restul proiectelor, în special cel referitor la Polo hatchback. “Una din marile surprize va fi o variantă decapotabilă ce se va remarca prin spațiul interior oferit pasagerilor dar și cel pentru bagaje.
Viitorul Polo va deschide noua eră a mașinilor mini care vor concura automobile din segmente superioare în ceea ce privește designul, confortul și versatilitatea. Cabrioletul va însuma o serie de avantaje îmbinate cu natura exotică a mașinii”, mai spune Bernhard.
Oficialul german confirmă din nou intenția celor de la Volkswagen de a comercializa începând de anul viitor o versiune cu plafon escamotabil. Modelul deschis va fi omologat pentru patru locuri și va beneficia de un hardtop – acoperiș ranforsat realizat din oțel.
Wolfgang Bernhard spune că plafonul metalic va oferi cea mai bună protecție la răstunare, datorită unei structuri inovatoare și a tehnologiilor de fabricare foarte avansate. Polo Cabrio ar putea dispune din 2010 și de o versiune sport echipată cu un sistem de tracțiune integrală și motor turbodiesel de 1.9 litri, în timp ce versiunea “domestică” va fi propulsată de unități de 1.4 și 1.6 litri.
Ultima oară când Volkswagen aducea în discuție posibila dezvoltare a unui cabriolet în clasa mini a fost în septembrie 2007 la Frankfurt. Până astăzi s-au cristalizat doar câteva detalii, printre care și faptul că modelul cu plafon retractabil nu va mai fi construit împreună cu specialiștii de la Karmann, așa cum era cazul prototipului Polo Cabrio Concept, ci la o uzină ce aparține grupului auto VW. Modelul de serie Polo Cabrio este programat să debuteze în a doua jumătate a vara lui 2009, la un preț de bază ce nu va depăși 18.000 de euro.