Volkswagen accelerează dezvoltarea tehnologiilor verzi. În condițiile în care clienții migrează spre vehicule economice, producătorul de automobile nr.1 la nivel european pregătește deja câteva proiecte care să le asigure un parcurs liniștit în următorii ani.
Pe lângă cunoscuta gamă BlueMotion, se are în vedere și extinderea unei noi linii de modele ecologice sub sigla Twin Drive. Este de fapt denumirea tehnologiei hibride dezvoltată de inginerii Volkswagen și care a fost prezentată în iulie 2008 pe Golf V. Rezultatele încurajatoare obținute în urma testelor experimentale efectuate pe drumurile publice din Germania, au încurajat implementarea unui sistem hibrid și pe noua generație Golf VI. Proiectul are ca scop dezvoltarea de sisteme eficiente care utilizează energii reînnoibile și ușor de produs, evident nepoluante, iar tehnologia Twin Drive este primul pas spre găsirea unei soluții convenabile cu efecte directe asupra protecției mediului înconjurător.
Hibridul Volkswagen se deosebește de versiunile actuale – unde motorul electric susține activitatea motorului cu ardere internă, prin faptul că acesta acționează exact invers, anume: propulsorul pe combustibili fosili ajută motorul electric. Hibridul poate parcurge 50 de kilometri funcționând numai pe curentul furnizat de acumulatori și puterea oferită de motorul electric. Golf VI Twin Drive este echipat și cu un sistem de frânare regenerativ care are rolul de a recupera energia disipată pe durata frânărilor. Energia obținută este stocată în bateriile acumulatoare și utilizată la propulsia mașinii.
„Pentru Volkswagen mașinile electrice sunt un capitol special, o parte importantă a efortului nostru de a scădea consumul de carburant. Golf VI Twin Drive combină ideea unui vehicul electric destinat rutelor scurte, cu mobilitatea sporită pe distanțe mai lungi asigurată de motorul cu combustie internă”, susține profesorul Jürgen Leohold, șeful departamentului de dezvoltare al Volkswagen.
Modelul hibrid își poate alimenta bateriile de la o priză normală, cablul putând fi introdus într-un soclu amplasat în partea frontală a mașinii, mai exact sub bara de protecție. Încărcarea acumulatorilor poate dura până la cel mult patru ore. Motorul electric este capabil să genereze 82 de cai putere și poate imprima automobilului o viteză maximă de 120 km/h. Propulsorul electric este alimentat de motorul turbodiesel de 1,6 litri care produce 95 de cai putere, valoarea cumulată a grupului propulsor ridicându-se la 177 de cai putere.
În primul test demonstrativ realizat la Berlin, consumul mediu obținut de Golf Twin Drive pe un traseu de 100 de kilometri, a fost de 8 kilowați-oră pentru motorul electric și 2.5 litri de motorină pentru unitatea diesel. Primele modele de serie vor debuta chiar anul viitor, susține Jürgen Leohold.
Prețul de pornire pentru un Golf Hybrid ar putea fi cu până la 2.000 de euro mai mare decât al unui Golf cu motorizare convențională.