Volkswagen este perceput astăzi, la fel ca și la începutul istoriei sale ca o „mașină a poporului”. Practic așa se traduce și numele companiei care astăzi ocupă locul 3 în lume ca număr de automobile comercializate. Cu o reprezentare foarte vastă în ceea ce privește segmentele de adresare, marca germană mai are totuși unele „goluri” de umplut.
Dacă în sectorul mini Volkswagen va defila cu o serie de derivate ale prototipului Up!, iar pe segmentul subcompactelor au deja un reprezentant de vază – Polo, producătorului nu i-a mai rămas decât să plaseze un model în clasa microcar. Este exact ceea ce va face în următorii ani când noul Chicco va prinde viață.
Preluând filozofia constructivă a mașinilor din această categorie, modelul Volkswagen va încerca să atragă de partea sa în special clienții fideli ai mărcii. Chicco va fi o alternativă viabilă la mașinile de oraș Smart ForTwo și Toyota iQ și va miza în primul rând pe costul de achiziție ce va fi sub 8.000 de euro.
Minionul german va dispune de o caroserie în trei uși și interior cu două locuri și dotări preluate de la versiunea de serie a noului Up! De asemenea, designul și o parte din motorizări vor fi aduse tot de pe platforma acestui model.
Chicco va utiliza unități diesel și pe benzină cu trei și patru cilindri, dar plănuiesc și o versiune cu propulsie exclusiv electrică echipată cu sistem start-stop și de recuperarea a energiei din timpul frânării.
Surse din interior afirmă că Volkswagen dorește să aducă cât mai repede pe piață noua mașină de oraș, proiectul fiind deja derulat în secret la una din uzinele aflate în Germania. Se estimează că modelul de serie ar putea fi lansat imediat după debutul primelor două versiuni Up!, adică în 2013.